September 19, 2001
Vet att detta börjar bli ett uttjatat ämne, men jag behöver ändå hjälp..
mitt system består av Altec ACS54 4.1 högtalare, och ett Audigy Player...
har problem med att det brusar i högtalarna när jag inte har volym på... brusar också vid låg volym... inte mycket, men tillräckligt för att man ska störa sig 🙁
är antagligen en inställningsfråga, men jag har pillat mycket med surround mixer och kontakter m.m men inte fått rätt på det...
September 19, 2001
Har ingen aning vad det beror på, men det är irriterande, ska ringa komplett på måndag, ringde igår men tekniska hade gått, och han sa att om jag ville kunde jag skicka dem så att de fick kolla vad som va fel... men känns onödigt om det är något enkelt...
men hur kan jag avskärma kablarna?
September 12, 2001
Gör som tratten sa..stäng av CD-audio först innan du skaffar eller byter grejor..är det brus ännu så om du kan så testa högtalarna på en annan dator o ev även ljudkortet..kvarstår problemet kan det vara högtalarnas förstärkare..
Det här med ljudkort+högt kan vara knepigt..finns så många tänkbara felkällor.
June 28, 2001
är det sånna små skit saker som man ställer jämte skärmen ? dom suger oavsett vad du gör med dom.
men alla förstärkare förutom dom riktigt dyra HI-FI sakerna brusar.
kan bero på en jäkla massa saker men oftast är det dom skitkablarna som följer med när man köper tex en cd lr förstärkare dvs dom röda o vita kontakterna med en klen j**la svart slad , aka SSSK, Sämsta Sortens Signal Kabel.
släng dom och köp ett par skärmade på clas ohlson kostar typ 70 spän för en meter, svinbra för det priset.
tog säkert bort 80% av allt brus och brum från min anlägning.
September 19, 2001
Kan bli lite svårt att byta sladdarna på dessa... de sitter ju inuti högtalarna, och ingen garanti eller nåt gäller om man pillar isär dem.... men borde inte va det som e fel ju, det gamla FPS1000 systemet jag har har ju ännu tunnare kablar, och det brusade inte ett skit... gör inte det med mitt nuvarnade ljudkort heller..
July 25, 2001
On 2001-11-25 19:09, bOnO wrote:
Kan bli lite svårt att byta sladdarna på dessa... de sitter ju inuti högtalarna, och ingen garanti eller nåt gäller om man pillar isär dem.... men borde inte va det som e fel ju, det gamla FPS1000 systemet jag har har ju ännu tunnare kablar, och det brusade inte ett skit... gör inte det med mitt nuvarnade ljudkort heller..
Men då är det nog helt säkert högtalarna som spökar. Vissa är bara brusiga, utan att det går att göra nåt åt. Jag hade problem med brum i mina, men efter några "tillbakaskick" så lagade de prylarna. Det bästa du kan göra är att låta affären kolla på dem
September 19, 2001
Snackade precis med komplett, och killen där sa att jag först skulle prova ett annat strömuttag en bit ifrån datorn, om det var jordningen som kunde strula, eller prova att flytta högtalarna en bit bort och prova och se om det hjälpte...
får väl prova det om en stund
August 21, 2001
On 2001-11-25 19:09, bOnO wrote:
men prova då med andra högtalare så vet du ju om det är högtalarna som brusar, jag tror du har nått annat fel
3 Guest(s)