September 5, 2001
Det verkar som om du redan gjort det, men kolla först om någon ingång plockar upp brus genom att klicka bort dem en och en och tillsammans i mixern. Om micken t.ex. är inkopplad så brusar det ju duktigt.
Om bruset inte kommer in på ljudkortets ingångar, så genereras det ju på kortet. I så fall kan det ha betydelse i vilken kortplats det sitter.
Ett problem som jag sett tidigare var när jag försökte använda ett av de där programmen som slår av processorn när den går på tomgång. Det genererade duktigt med brus som hade obehaglig ljudprofil.
/Kalle
June 28, 2001
On 2001-11-25 19:09, bOnO wrote:
Kan bli lite svårt att byta sladdarna på dessa... de sitter ju inuti högtalarna, och ingen garanti eller nåt gäller om man pillar isär dem.... men borde inte va det som e fel ju, det gamla FPS1000 systemet jag har har ju ännu tunnare kablar, och det brusade inte ett skit... gör inte det med mitt nuvarnade ljudkort heller..
jag syftade annars på signal kablarna mellan datorn/CD spelaren o förstärkaren, men det var visst inte ett sånt system du hadde.
November 4, 2001
Stäng av Microphonen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2 Guest(s)