April 24, 2007
Tjena, har ett problem med ljudet sen en tid tillbaka. när jag lyssnar på musik (har provat olika spelare samt streamat från youtube) och scrollar neråt/uppåt med scrollhulet på musen får jag ett konstigt brus/kraspigt ljud ut högtalarna. har ingen aning om varför detta är såhär. Använder det inbyggda ljudet på mitt moderkort.
datorn:
prolle: E6750
RAM: 2gb PC6400
morderkort: Gigabyte GA-EP35-DS4 rev2
mus: Razer Diamondback 3g
högtalare: Logitech X-230
Tack på förhand 🙂
April 24, 2007
Cirap wrote: vill minnas att jag hade ett liknande problem när jag körde inbyggt (Realtek AC97). Provade allt möjligt, till slut köpte jag ett Audigy 4 och problemet försvann.
Såg en video för ett externt ljudkort för ett tag sen där man poängterade "rent" ljud, kan ju vara det som är mitt problem. Undrar vilket billigt ljudkort som är bra att köpa då? något förslag?
March 14, 2001
Då kan det nog vara det som ställer till det.
Du har ingen möjlighet att prova med jordat uttag?
Kanske flytta datorn eller dra en skarvsladd från jordat uttag, men bara som test, inte permanent då det inte är rekommenderat och mer eller mindre olagligt att göra det.
December 27, 2003
Shikar wrote: Söker förslag på ljudkort då: ett för Max 500kr och ett för 300kr
Sen får jag se vad jag är beredd och betala 🙂
Tack för alla tips 🙂
som sagt, jag kör Audigy 4 och det fungerar utmärkt. har EAX stöd upp til 4.0 (medans X-Fi har 5.0)
fungerar rätt bra i Vista. finns ett hemmapack så man får Speaker Settings, Audio Console och Graphic Equalizer i Vista
X-Fi Xtreme Gamer ska tydligen fungera väldigt dåligt i Vista om man har mer än än 4GB RAM. Jag har 6GB Vista x64 med mitt Audigy 4
March 10, 2003
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=304664 - Lite över din prisklass, men annars ett helt okej kort.
Har ett X-plosion (modellen innan cinema DETTA, vet inte vad skillnaden är faktiskt) själv
och tycker ljudet från det är ypperligt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 6, 2006
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=122203
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
Billigast: 599 🙂
EDIT:
Och sedan vadå inte fungerar med Vista med mer minne än 4 Gb ?
Har haft Vista installerat några gånger och jag har då 4 Gb.. har aldrig haft problem med mitt ljudkort ? Har kört allt från Home Premium till Ultimate..
1 Guest(s)