BSOD och no signal input med nya skärmen|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
BSOD och no signal input med nya skärmen
crackzone
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 22, 2008 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej,
Har tidigare kört en samsung 20" tjockskärm som jag nu bytt mot en fujitsu-siemes 22" scaleoview TFT.

Min dator, en P4 2,53 och ett nvidia 6800LE-kort har aldrig strulat förut när det gäller upplösningen.
Men nu plötsligt, men nya skärmen, som jag kör i 1680x1050 händer följande.

Om jag stänger av datorn under natten och ska sätta på på morgonen så händer vid första försöket detta:

Loggar in i Windows, bakgrundsbilden kan inte ladda och datorn låser sig...efter ca fem sek blir det black och "no signal input". Måste boota om.

Andra försöket: Kommer in i windows, ikonerna laddas och allt verkar frid och fröjd...sen freeze...fem sek och no signal input.

Tredje försöket kommer jag in i Windows.

Det händer samma sak varje gång, efter att datorn har varit avstängd.

Kopplade in gamla skärmen, som återigen är en vanlig 20" crt och då fungerar det utan problem.

Har avinstallerat grafikkortet och uppdaterat alla drivrutiner till det, har även provat med äldre drivrutiner men utan resultat.

Ibland har jag även fått en BSOD som säger att felet ligger i nv4_disp.dll, vilket har gjort att jag trott att det haft med grafik-kortet att göra.

Och som nu, när jag bootat om 4 gånger så flyter det på utan problem.

Vad tror ni kan vara felet?

Har 6800LE några problem med widescreen-upplösningar? Är det ens möjligt att det är hårdvarurelaterat? Vad tror ni? Tacksam för all hjälp jag kan få...

Ska försöka prova skärmen på brorsans dator också. Har än så länge bara provat den på min bärbara och där fungerade det....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 292
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL