September 12, 2004
Hej,
Har tidigare kört en samsung 20" tjockskärm som jag nu bytt mot en fujitsu-siemes 22" scaleoview TFT.
Min dator, en P4 2,53 och ett nvidia 6800LE-kort har aldrig strulat förut när det gäller upplösningen.
Men nu plötsligt, men nya skärmen, som jag kör i 1680x1050 händer följande.
Om jag stänger av datorn under natten och ska sätta på på morgonen så händer vid första försöket detta:
Loggar in i Windows, bakgrundsbilden kan inte ladda och datorn låser sig...efter ca fem sek blir det black och "no signal input". Måste boota om.
Andra försöket: Kommer in i windows, ikonerna laddas och allt verkar frid och fröjd...sen freeze...fem sek och no signal input.
Tredje försöket kommer jag in i Windows.
Det händer samma sak varje gång, efter att datorn har varit avstängd.
Kopplade in gamla skärmen, som återigen är en vanlig 20" crt och då fungerar det utan problem.
Har avinstallerat grafikkortet och uppdaterat alla drivrutiner till det, har även provat med äldre drivrutiner men utan resultat.
Ibland har jag även fått en BSOD som säger att felet ligger i nv4_disp.dll, vilket har gjort att jag trott att det haft med grafik-kortet att göra.
Och som nu, när jag bootat om 4 gånger så flyter det på utan problem.
Vad tror ni kan vara felet?
Har 6800LE några problem med widescreen-upplösningar? Är det ens möjligt att det är hårdvarurelaterat? Vad tror ni? Tacksam för all hjälp jag kan få...
Ska försöka prova skärmen på brorsans dator också. Har än så länge bara provat den på min bärbara och där fungerade det....
1 Guest(s)