July 14, 2001
Japp,, det är min plan. Jag ska nog bygga ett torn, det får vara max 66cm högt med hjul å allt,, så alltså cirka 55cm högt.
Nån som har lite tips?
ska absolut ha bra plats för två nätagg, radiator å sånt,, bra fläktplatser å så. Och väldigt många 5,25" platser,, 6-8 eller så
March 20, 2001
Jag bygger i MDF det funkar fint, men om du har recurcher så skulle ju ALU plåt inte vara dummt
Med MDF blir det tyst &så, ingen plåt som vibrerar..
Vad är det för typ av tips du vill ha i övrigt?
Ritning? Mitt råd är att mäta alla prylar du ska ha in & räkna lite på hur stor lådan ska bli & vart du ska ha alla grejer.. Då får du en skärddar sydd låda efter dina behov 😀
Lycka till med bygget, kul att fler &så ska bygga eget!
November 4, 2001
July 14, 2001
On 2001-11-06 10:28, [Hw-D]DC_DJ wrote:
tja tomas !
alu e väll svin dyrt eller ? jag har för mej de i alla fall. bygg i 0.5mms plåt de vibrerar nog inte så mycket kort o tjock med 5.25 platserna på sidan bakom mobot e ett förslag eller ? aja ses på irc.
tja DC_DJ!,, tuff idé du hade,, ska tänka på den,,, kan vara riktigt pratisk,, som en kub eller nåt allts?
February 10, 2001
Själv så började man med sitt egna chassi i måndags i skolan, å jag får allt material som jag behöver av skolan 😀 Har åxå tillgång till svets å allt man behöver 😀
Jag har valt att göra ett Desktop.. det är snällare mot blivande vattenkylningen me.. å vattenblocket är så gott som färdigt me 😀 Fräst ut det i skolan nyss me 😀
På Dreamhack får ni se ;D
September 19, 2001
On 2001-11-06 18:33, Lening wrote:
Själv så började man med sitt egna chassi i måndags i skolan, å jag får allt material som jag behöver av skolan 😀 Har åxå tillgång till svets å allt man behöver 😀Jag har valt att göra ett Desktop.. det är snällare mot blivande vattenkylningen me.. å vattenblocket är så gott som färdigt me 😀 Fräst ut det i skolan nyss me 😀
Vi som inte kommer på DH vill se lite coola bilder här i forumet också
May 8, 2001
Bygg i MDF eller spånskiva.. klä sedan insidan med tunn kopparplåt.(skärmat) Enkelt,tyst och billigt ! Sedan kan du ju lacka el fanera utsidan... Jag har själv tänkt att bygga på det viset, med moderkortet liggande längst upp i en egen sektion sas.. "Locket" längst upp skall vara lätt avtagbart. Mvh..
Plexi är för fjortisar !
Hata plexi !
November 4, 2001
On 2001-11-06 18:33, Lening wrote:
Själv så började man med sitt egna chassi i måndags i skolan, å jag får allt material som jag behöver av skolan 😀 Har åxå tillgång till svets å allt man behöver 😀Jag har valt att göra ett Desktop.. det är snällare mot blivande vattenkylningen me.. å vattenblocket är så gott som färdigt me 😀 Fräst ut det i skolan nyss me 😀
Va fasen ä dä för skola som datorbygge ingår som kurs? Teknik?
April 5, 2001
March 20, 2001
On 2001-11-06 19:47, beerbelly wrote:
Bygg i MDF eller spånskiva.. klä sedan insidan med tunn kopparplåt.(skärmat) Enkelt,tyst och billigt ! Sedan kan du ju lacka el fanera utsidan... Jag har själv tänkt att bygga på det viset, med moderkortet liggande längst upp i en egen sektion sas.. "Locket" längst upp skall vara lätt avtagbart. Mvh..Plexi är för fjortisar !
Hata plexi !
Då kommer du nog gilla min låda som jag håller på bygga!
Men jag vet inte blir kanske plexi "lock", får se vad jag får tag i.. Kan ju vara praktiskt att se skiten
Ska dock inte ha något koppar i..
On 2001-11-07 14:11, Tomas wrote:
självklart,, det är snyggast ocksåfast just nu kommer nog detta projekt bli ordentligt uppskjutet,, kommer troligen över en mer eller mindre gratis chieftec dragon fulltower,,, 😀
Gratis i är Gott
1 Guest(s)