July 7, 2004
Min dator har slutat hitta min hårddisk, och då jag försökte stoppa i den i en annan dator så ville den att jag skulle formatera. Jag vill givetvis backupa all data innan jag formaterar, och tänkte därför om det var smart att köpa en sådanhär: http://www.thinkcomputers.org/.....038;id=710
Tror ni jag kommer behöva formatera disken, eller kommer jag se filerna direkt?
Tacksam för svar.
November 4, 2001
Iom att du inte kan se disken i din dator och då den inte fungerar i den andra så kommer den troligtvis inte att fungera med den där enheten heller. Förmodligen så har disken pajat, alt att filsystemet gett upp. Det du kan göra är att se om du kan återställa filsystemet/datan med backup-program.
July 7, 2004
Okey! Något speciellt program du kom att tänka på? 😕
EDIT:
Kanske ska tillägga att den syns i booten, alltså bland dom där bios-meddelandena som kommer upp. Jag ser den även om jag tittar i "Enhetshanteraren". Där ligger den bland min andra hårddisk, och det står att den "fungerar korrekt". :-k Kollar jag dock bland admin-verktygen i "Diskhanteraren" så finns den inte där.
Ganska mysko problem tycker jag...
June 11, 2001
Den finns på webhallen.com
Annars så köpte jag två av dessa, riktigt bra som tar både USB och eSATA.
AC Ryan AluBox TFX 3.5" - Svart (IDE / SATA -> USB 2.0 / eSATA)
Dessutom följer det med en bricka som gör att man kan koppla dom till en intern sata och även att lådan kan ta stömmen från datorn istället för adapter. Dessutom klarar dom "gamla" PATA.
2 Guest(s)