May 29, 2001
On 2001-10-10 19:09, Mr Doe wrote:
Jag vill alltså ha tips om vad jag ska ha för OS också, servern ska stå på jämt utan att behöva starta om minst en gång i veckan.
Och den ska serva mina två andra burkar som använder Me.
"servern ska stå på jämt utan att behöva starta om minst en gång i veckan" som sagt freesco är en router/brandvägg som är baserad på linux, vill du ha stabilitet så är det linux som gäller, har heller inte lika stora hårdvarukrav som NT och 2000, du kan även använda den som ftp/web server plus mycket mycket mer
April 8, 2001
On 2001-10-10 19:45, gumbo wrote:
Jag vill alltså ha tips om vad jag ska ha för OS också, servern ska stå på jämt utan att behöva starta om minst en gång i veckan.
Och den ska serva mina två andra burkar som använder Me."servern ska stå på jämt utan att behöva starta om minst en gång i veckan" som sagt freesco är en router/brandvägg som är baserad på linux, vill du ha stabilitet så är det linux som gäller, har heller inte lika stora hårdvarukrav som NT och 2000, du kan även använda den som ftp/web server plus mycket mycket mer
Okey vad säger du.
Att jag bara behöver Freesco på datorn?
Eller att jag ska ha Linux och Freesco?
May 29, 2001
On 2001-10-10 19:50, Mr Doe wrote:
On 2001-10-10 19:45, gumbo wrote:
Och den ska serva mina två andra burkar som använder Me."servern ska stå på jämt utan att behöva starta om minst en gång i veckan" som sagt freesco är en router/brandvägg som är baserad på linux, vill du ha stabilitet så är det linux som gäller, har heller inte lika stora hårdvarukrav som NT och 2000, du kan även använda den som ftp/web server plus mycket mycket mer
Okey vad säger du.
Att jag bara behöver Freesco på datorn?
Eller att jag ska ha Linux och Freesco?
freesco är en slags mini dist av linux, den ryms på en floppy som du startar upp på och konfigurerar sen är det bara att köra, om du vill så kan du ganska lätt flytta din installation över till en hårddisk, den kräver lite mer av användaren, kan vara jobbigt om man saknar erfarenhet av linux, men när den väl fungerar så står den bara och går vecka efter vecka.
May 29, 2001
On 2001-10-11 16:08, bonko wrote:
On 2001-10-10 16:42, gumbo wrote:
kör freesco, inget snack om saken
kolla in freesco.comNeee... Proxy+ är stabilast å bäst!
det kan ju du fetglömma, den körs ju på M$ skräp OS och du kan ju inte komma och säga att något av microsoft's os e stabilare än linux, det finns inte helt enketl, skulle va dos då
May 29, 2001
On 2001-10-11 16:08, bonko wrote:
On 2001-10-10 16:42, gumbo wrote:
kör freesco, inget snack om saken
kolla in freesco.comNeee... Proxy+ är stabilast å bäst!
det kan ju du fetglömma, den körs ju på M$ skräp OS och du kan ju inte komma och säga att något av microsoft's os e stabilare än linux, det finns inte helt enkelt, skulle va dos då
1 Guest(s)