December 6, 2006
Ja herregud.. ha-ha.
Efter att ha satt ihop en dator jag ska temporärt använda på en träskiva så glömde jag helt och hållet bort att:
Hur fan ska jag starta datorn ?
Jag vet att man kan göra något med nätaggregatet men vet inte vad eller hur så då tänkte jag att jag har ett annat chassi stående. Kan jag på något sätt använda starta knappen ifrån denna till att starta upp datorn på träskivan ?
December 31, 2001
Om du har en komplett dator monterad så finns det två stycken piggar på moderkortet som ska slutas.
Detta kan göras på massa olika sätt så länge det är en återfjädrande brytare ( den ska alltså inte vara "till" hela tiden )
Vilka piggar du ska ha hittar du utan problem i manualen eller så kan du förmodligen läsa på moderkortet vilka som går vart.
December 6, 2006
Death On Wings wrote: Om du har en komplett dator monterad så finns det två stycken piggar på moderkortet som ska slutas.
Detta kan göras på massa olika sätt så länge det är en återfjädrande brytare ( den ska alltså inte vara "till" hela tiden )
Vilka piggar du ska ha hittar du utan problem i manualen eller så kan du förmodligen läsa på moderkortet vilka som går vart.
Vad du menar med "komplett dator" vet jag inte riktigt men om du menar dom 5-6 stycken piggarna som man sätter startknappsjumprarna, ljud till fronten o.s.v så stämmer det att detta finns.
Menar du att jag t.ex kan lägga något "metalliskt" mellan, t.ex, pigg 1-2 och sedan ta bort den så bör datorn starta ?
1 Guest(s)