March 29, 2001
Tänk bara på att du inte kan belasta den lika mycket som tidigare. Ett nätagg som är godtjänt för 350W med orginalfläkten, kanske bara pallar för 300W (eller mindre) med en tystare (= oftast klenare) fläkt. Dessutom bryter du ju sigillet så eventuella garantianspråk är bara att glömma.
May 14, 2001
Ja jag vet att garantin e fuckad men jag tror det är rätt kört ändå eftersom att det både e plexi o blowholes och grejer i den redan
Sen vafan skall man med garanti till...... Om man kan använda den så har man inte utnyttjat grejerna tillräckligt
Jag fick klippa bort den gamla fläkten och sen löda dit den andra.... Men den passade ju bra och sådär... jag tycker nog att den är ungefär lika varm nu som den var tidigare och det blåser lika mycket ungefär...
Jag körden fläkten utan den där rpm-prylen tidigare och den lät ju förjävligt... Men nu när jag kör fläktarna på 7 volt så e den så smutt............
September 4, 2001
On 2002-02-17 12:25, nemOne wrote:
Ja jag vet att garantin e fuckad men jag tror det är rätt kört ändå eftersom att det både e plexi o blowholes och grejer i den redan
Sen vafan skall man med garanti till...... Om man kan använda den så har man inte utnyttjat grejerna tillräckligt
Jag fick klippa bort den gamla fläkten och sen löda dit den andra.... Men den passade ju bra och sådär... jag tycker nog att den är ungefär lika varm nu som den var tidigare och det blåser lika mycket ungefär...
Jag körden fläkten utan den där rpm-prylen tidigare och den lät ju förjävligt... Men nu när jag kör fläktarna på 7 volt så e den så smutt............
Ajajaj. Inte bra att löda fast fläktar =/
August 20, 2001
January 30, 2001
Ett tips: Om det är en massa plåtjgrejor framför fläkten, nån slags galler, så byt ut det mot ett vanligt kromat galler som inte stoppar upp flödet så mycket. Jag har själv gjort det, och det blir bättre kylning då. Det krävs dock att man klipper lite med en tång för att få bort eländet.
February 4, 2002
On 2002-03-01 12:41, Darkstar wrote:
Jag försökte modda om mitt gamla nätagg med en 19db papst fläkt, men den fläkten startade inte starta alls i nätagget!!! Vet inte riktigt vad det beror på men det är i alla fall inget fel på fläkten...
Troligtvis känner nätaggregatet av varvtalet på fläkten på nått sätt har varit med om nått liknande Nätagget gick inte igång alls Jag löste det genom att ta strömmen till fläkten från 4pins kontakterna utanför nätaggregatet
1 Guest(s)