June 3, 2001
Vill bara säga att trots att jag håller på mycket med hårdvara, så va det en viktig sak jag missade.
När man har en UDMA HDD, så är det meningslöst att köra med dom gamla, grå IDE kablarna. Köp UDMA kabel, jag ökade prestandarden på hdd:n med över 100%!
Mååånga jag har upplyst om detta visste inte om det, och har gjort som mig och fått samma resultat!
Så, har du en UDMA HDD och kör med den vanliga IDE kablen, BYT!
Billigare trimmning lär ni inte hitta!
December 19, 2000
2001-06-04 05:08, skrev totto:
japp, men jag har en (suck) UDMA 33:a, och d va på denna som jag fick över 100% bättre resultat. Så oavsätt vilken typ av UDMA man har, så bör man nog byta kabel
ää d va skummt... för gamla UDMA33 diskar så ska "vanliga" ide kablar funka alldeles utmärkt... det kan ha varit en jordkabel som var av på din gamla kabel...
June 3, 2001
att det skulle vara fel på den gamla ide kablen betvivlar jag på, den va aldeles ny,dessutom har jag kört med flera kablar då jag nyligen bytte låda.
jag lovar, jag har en udma33 HDD, bytte till en UDMA kabel och fick dubbelt så snabb hdd )
Min bror gjorde samma sak, och fick samma resultet, så det talar för sig självt.
April 24, 2001
Jag bytte till en 80-ledare ifrån en 40-ledare för en månad sedan med oförändrade prestanda. Anledningen till att jag bytte var att jag var rädd att tappa bort 80-ledaren om jag inte satte in den i någon maskin.
Det är ju bara att tacka och ta emot om det funkar bättre för er.
December 28, 2000
Det kan inte stämma. Även om man skulle köra en av de nyaste snabbaste IDE hårddiskarna med en 40-ledar kabel skulle inte prestanda skillnaden bli 100%, hastigheten från hårddisken cache minne skulle iofs bli så stor skillnad men det är ju så sällan data kommer direkt därifrån.
1 Guest(s)