March 6, 2003
jag har gjort install klart sen köra windows xp innan klart start om dator bara slocka skärm men dator start hela tiden lyser jag ser den .
men jag misstänker är cpu E8400 den måste ha bios för moderkort känner till då . Min modekort version är 1.02 nu .
vad tror ni ?
kanske jag beställt cpu skit billigt celeron under 300 kr .
November 4, 2001
Jag antar att det är datorn i sign, dvs ett P5K Pro moderkort?
Enligt asus sida (cpu support) så skall 8400 stödjas efter bios 0601 och gälla alla pcber.
Har du kontrollerat så att minenstimingsarna är korrekt inställda? SPD (automatiskt) fungerar inte alltid och du kan behöva ställa in detta manuellt. Titta på minnena och skriv in samma värden i bios.
Kommer du in i Windows om du kör felsäkert läge? Skulle kunna vara grafikkortsrutiner osv som buggar.
Kontrollera så att ingen automatisk överklockningsfunktion är aktiverad i bios.
Om du behöver flasha om bios så bör det fungera att köpa en billig celeron (förutsatt att du har stöd för denna i bios) och flasha om. Jag tycker du skall ta kontakt med datorbutiken och fråga hur du skall göra. Dom kanske kan flasha om kortet åt dig så du slipper köpa en ny (extra) cpu.
March 6, 2003
SuperNova wrote: Jag antar att det är datorn i sign, dvs ett P5K Pro moderkort?
Enligt asus sida (cpu support) så skall 8400 stödjas efter bios 0601 och gälla alla pcber.
Har du kontrollerat så att minenstimingsarna är korrekt inställda? SPD (automatiskt) fungerar inte alltid och du kan behöva ställa in detta manuellt. Titta på minnena och skriv in samma värden i bios.
Kommer du in i Windows om du kör felsäkert läge? Skulle kunna vara grafikkortsrutiner osv som buggar.
Kontrollera så att ingen automatisk överklockningsfunktion är aktiverad i bios.
Om du behöver flasha om bios så bör det fungera att köpa en billig celeron (förutsatt att du har stöd för denna i bios) och flasha om. Jag tycker du skall ta kontakt med datorbutiken och fråga hur du skall göra. Dom kanske kan flasha om kortet åt dig så du slipper köpa en ny (extra) cpu.
Ja jag har skriv till dustinhome om moderkort så han sa så här : Rekommenderar att ni gör en felsökning av komponenterna så att vi inte reklamerar fel komponent. Starta upp moderkortet utanför datorn med endast de 2 strömkablarna från nätagget, cpu + fläkt och intern speaker inkopplat, får du inga bios-beep så gör vi en reklamation på moderkort och cpu om du inte har nån annan nätdel att testa med. Får du bios-beep I detta läge så stänger du av systemet och sätter I ett minne för att se om signalen ändras eller försvinner, ändras den så stänger du av och sätter I grafikkortet för att se om du får en bild. Testar sen en komponent i taget för att se vart det inte fungerar. Får du samma bios-beep eller inget beep alls när han sätter i andra minnet för att se om det ändras med det. Får du inget beep eller samma på något av minnena så är det antagligen nåt av dessa som inte fungerar.
Jag har testa ram minne två på modekort inte höra BEEP nåt sen jag ta bort en samma sak så jag tog bort båda ingen minne på låt BEEP nu kanske ram minne blivit pajat men jag känner en kompis har dator ddr2 så jag åker dit o testa med min ram-minne om stämmer eller inte . nu på helger jag tror det .
jag lukta på processorer inte enda bränd nåt .jag minns 42 grader på bios jag såg sista .
kanske jag beställt ram minne ny igen eller dom byta ny ram minne åt mig . det är minne som pajat.
1 Guest(s)