September 20, 2005
Funderar på att köpa nytt grafikkort till min dator av märket HP(modell hp pavalion a 220.se), undrar om det går att byta ut grafikkortet på HP datorer som är fabriksgjorda? Har hört att det inte går att byta ut grafikkortet på HP datorerer eftersom dom skulle vara anpassade så att det inte går att byta ut,.
Om det går att byta ut grafikkortet på HP datorer, vilken skulle ni rekomdera till 1000kr klassen?
September 12, 2005
Helt klart ett x700 från Sapphire, om du inte vill gå över 1100 dvs 🙂 Eller lägg till en 6-8 hundra kronor och köp ett 6600GT... nämnda produkter finns på http://www.komplett.se
June 26, 2005
June 26, 2005
Ja, grafikkortet ifrån en HP dator går att bytas ut. Åtminstone på dom jag har haft. Föresten se till att kolla upp vad du har för gränssnitt på grafikortet, Alltså om det är ett AGP eller ett PCI-E grafikkort. Det kortet som jag nämde fnns nämligen enbart i PCI-E.
September 20, 2005
Rauws wrote: Ja, grafikkortet ifrån en HP dator går att bytas ut. Åtminstone på dom jag har haft. Föresten se till att kolla upp vad du har för gränssnitt på grafikortet, Alltså om det är ett AGP eller ett PCI-E grafikkort. Det kortet som jag nämde fnns nämligen enbart i PCI-E.
Jag tror inte att det är PCI-E. Vad är det för skillnad mellan AGP, PCI-E och vanlig PCI gränssnitt?
Så du är säker på att jag kan byta ut grafikkortet på min HP dator?
June 26, 2005
June 26, 2005
September 12, 2005
June 26, 2005
September 20, 2005
Ticker wrote: tänk på att vissa Vissa hp datorer tar endast emot low profile agp kort vilket är max mx4000 alt fx5200 du kan trycka in och tänkt på att en HP dator inte har 300 lr 400 watt och driva grafikkortet min HP har 185 watt.
Hur ska jag veta detta då? Min HP är av märket hp pavalion a220.se
June 26, 2005
September 20, 2005
denstore wrote: [quote=BooY],..?
Vad är det för grafikkort i den nu?
Jag skulle tro att det är ett PCI-E i den, och i så fall är det nog bara att köpa vad du känner för och stoppa i. Bra kort för PCI-E kostar idag mellan 1500 och 2000kr.
Ingen anning vad det är för typ av kort, det är nog HP´s standard kort som dom använder på sina datorer tror jag,.
March 11, 2003
BooY wrote: [quote=denstore][quote=BooY],..?
Jag skulle tro att det är ett PCI-E i den, och i så fall är det nog bara att köpa vad du känner för och stoppa i. Bra kort för PCI-E kostar idag mellan 1500 och 2000kr.
Ingen anning vad det är för typ av kort, det är nog HP´s standard kort som dom använder på sina datorer tror jag,.
Din dator är inte så gammal, eller hur? Sitter det en AMD eller Intelprocessor i den? Oavsett så tror jag det är PCI-E, eftersom a220 lär ha antingen ATi:s X200 chipset eller något intelchip i 900-serien. Båda delar har PCI-E.
September 20, 2005
denstore wrote: [quote=BooY][quote=denstore][quote=BooY],..?
Din dator är inte så gammal, eller hur? Sitter det en AMD eller Intelprocessor i den? Oavsett så tror jag det är PCI-E, eftersom a220 lär ha antingen ATi:s X200 chipset eller något intelchip i 900-serien. Båda delar har PCI-E.
HP
Pavalion
AMD Athlon XP 2800+
2,08 GHz, 512 MB RAM
2 Guest(s)