April 20, 2007
Hej, Hej! 😀
Jag har kommit över en gammal IBM PC 300PL och tänkte att jag skulle byta grafikkort i den för att få upp prestandan en aning.
Jag kan inte använda det nya grafikkortet av nångon anledning, jag vet inte varför.
Är det någon som har en liknande eller likadan dator som haft samma problem?
Hur gör jag så att jag kan använda ett annat än det integrerade grafikkortet?
OBS! Det gäller AGP-kort!!
June 11, 2001
Har du redan ett grafikkort att stoppa i?
I så fall skall en inställning i bios kunna ändra vilket som är det prmära grafikkortet.
Om du inte får någon bild med det nya grafikkortet, använd det integrerade med det nya instatt och ändra sedan i bios. Därefter så stänger du av datorn och flyttar kabeln till det nya kortet. Sedan borde det fungera nästa gång du startar datorn.
Kolla även om det nya grafikkortet behöver en extra strömkabel.
April 20, 2007
Har du redan ett grafikkort att stoppa i?
Ja, jag har lånat ett.
I så fall skall en inställning i bios kunna ändra vilket som är det prmära grafikkortet.
Om du inte får någon bild med det nya grafikkortet, använd det integrerade med det nya instatt och ändra sedan i bios. Därefter så stänger du av datorn och flyttar kabeln till det nya kortet. Sedan borde det fungera nästa gång du startar datorn.
Jo, jag vet att det är så man ska göra. Men, det funkar ändå inte, jag har provat det...
Enda inställningen i bios gällande hurdant jag har satt i grafikkort eller inte är:
Primär bildskärm: [AGP/PCI] (självklart har jag ändrat det till AGP)
Är det någon som vet om det ens är möjligt att sätta i och använda ett annat (än det integrerade) AGP-grafikkort i en IBM PC 300PL?
1 Guest(s)