September 1, 2002
Det kan fungera.
Om det ligger windows på den hårddisken kommer den att försöka identifiera drivrutiner och sådant i den nya datorn. Det kan bli problem, men det kan även fungera.
Har testat att göra så flera gånger med olika resultat.
Ena gången laddade inte ens windows upp, en annan gång kom jag in i windows men den låste sig efter några sekunder och en annan gång fungerade det klockrent.
Vet interiktigt hur man ska tolka detta dock.
April 23, 2003
Om du bara ska kopiera en fil från hårddisken är det nog lättare att du skaffar något "live-operativsystem" som t.ex. knoppix. Knoppix kan du bränna på en skiva för att sedan boota upp istället för windows, hårddisken kommer då inte skrivas över huvud taget till. Alltså kommer inte windows som redan ligger på hårddisken att förändras på något sätt, vilket kan vara smidigt.
När knoppix har startat kan du föra över filen du söker till något annat än den lokala hårddisken.
EDIT: Oj, nu tänker jag segt.. om du redan har windows på den andra datorn; koppla in den "nya" hårddisken i datorn, så kan du ju komma åt den från windows. 🙂
August 7, 2003
Tobbb wrote: Jag testade att koppla in / koppla ur hårddsiken i en "fungerande dator", det är windows xp på båda men det fungerade inte trots detta.. :/
vad kan felet vara..? finns det någonting annat man kan testa?
vad var det som inte fungerade?
Bootade den inte?
Såg du inte den inkopplade disken?
Fick du inte accessa filerna på den?
osv...
1 Guest(s)