May 9, 2001
Jag har en Pioneer DVR-530H-S hårddiskinspelare med en 160 gigabyte hårddisk.
Jag funderar på om man kan byta hårddisken i den till en större?
Funderar på om mjukvaran i den ligger på hårddisken eller i en typ av ROM-krets.
Vore ju rätt nice om man kunde stoppa i en betydligt större disk och få fler inspelningstimmar.
May 29, 2001
Skulle tippa på att firmware ligger i något slags flash minne i spelaren.
Du skulle kunna testa att koppla in disken i din dator, har du tur så är filsystemet FAT32 och du kan kolla vad som finns på den. Sen så skulle du kunna clona över data till en större disk (som du har lånat) och sen utöka partitionen med pqmagic eller något liknande. Sen om det kommer att fungera är en annan femma 🙂
May 29, 2001
Delph1 wrote: [quote=squarepusher]har du tur så är filsystemet FAT32 och du kan kolla vad som finns på den.
En hårddisk på 160Gb med ett filsystem som inte stöder så stora diskar, neeeeee 😉
I övrigt kan jag bara hålla med: Trial and error.
//ANdreas
Ja just jävla ja 🙂 Hmm det kan ju knappast vara NTFS, kanske ext2 då?
November 27, 2003
squarepusher wrote: [quote=Delph1][quote=squarepusher]har du tur så är filsystemet FAT32 och du kan kolla vad som finns på den.
En hårddisk på 160Gb med ett filsystem som inte stöder så stora diskar, neeeeee 😉
I övrigt kan jag bara hålla med: Trial and error.
//ANdreas
Ja just j**la ja 🙂 Hmm det kan ju knappast vara NTFS, kanske ext2 då?
Skulle chansa på det 😉
//Andreas
May 29, 2001
rsastin wrote: Får väl testa och se. Kan prova att koppla in den till min PC. Jag har ju Ghost 10.0 installerat på PC:n
Kan ju göra en image av disken och kopiera över den till den nya disken och stoppa den nya i spelaren.
Om det funkar, skapa ett inlägg i projektdelen av forumet med lite bilder. Jag en nyfiken som fan om det funkar eller inte 🙂
January 25, 2004
May 9, 2001
Har laggt in en massa timerinspelningar just nu men ska testa vid tillfälle.
Funderade också på om det finns någon typ av skiva man kan beställa från Pioneer om man tex. skulle vilja uppdatera mjukvaran i den.
Men då kanske det bara blir uppdateringen och inte hela programmet.
1 Guest(s)