August 8, 2001
On 2001-10-07 23:38, Zaver wrote:
kan man det så kan det ju inte gå fel . Min garant går ut vid jul, efter det kan man börja pilla
Varför pilla när den har gått ut.
Varför inte pilla medans du har den kvar.
Om ngt går fel sätter du tillbax allt och säger att du tappade den eller så.
August 8, 2001
Vet faktiskt inte riktigt vad det finns för ytmonterade dioder nu.
Men vanliga färger är.
Grön
Röd
Blå (dyrare)
vit (dyrare)
Orange
Gul
Kolla på http://www.elfa.se
Där borde det finnas om det finns, tror inte att det skulle vara så svårt att byta dioderna. Kolla spänning över dioderna nu och leta sedan efter blå som liknar de som sitter där nu...
Ps. det va en bra idé, ska hem och "modda" om min gamla 7110 eller 6110... återkommer.
October 9, 2001
On 2001-09-12 20:46, Zaver wrote:
Har någon bytt lysdioder på en nokia 8210 eller en annan model?
Jag vill byta till blått ljus men behöver lite hjälp.
Jag tror inta att det är så svårt... med de e pillerjobb... det är nämligen ytomonterade lysdioder.. dom e typ 1-2mm.. går gör det ju. Man mste iofs äga en lödpenna me med en väldigt liten spets... jag skulle använda en 7, kanske tom. en 6 för dedär jobbet.
Prova!!
August 13, 2001
Nu har jag äntligen hittat en länk där de detaljerat beskriver hur man gör... finns guider på flera olika nokia modeller.
October 26, 2001
Här kan ni kolla om ni vill.
http://mobil.box.sk/blue.php3
January 17, 2002
On 2001-10-07 20:32, FireBat wrote:
tja, jag VILL VERKLIGEN göra det, har en kompis som KAN göra det men om det händer nått så det ju kört. . .
Men Vore fett o ha blå leds eller nått. . .
Du låter som min kompis!
Han ville inte ens låta mig sätta in ett nätverks kort i sin dator, han lämnade in det istället! och garantin var nog borta för länge sedan...
Förklarade för honom att det kostar att lämna in den, och att jag gör det gratis... Han sa fortfarande nej! Frågade varför inte?
"Nej jag vill inte det!", med den där trotsiga rösten! (Han var 16 vid tillfället)
Han fick punga ut med 400:-, mer än dubbelt så mycket som kortet kostade!
Jag ifrågasätter fortfarande hans psykiska stabilitet! Och han säger fortfarande "Jag slapp juh skador på den"
2 Guest(s)