December 27, 2004
Tjena, har en gammal mitac minote 7020 som jag har bestämt mig att få fart i. Har inga papper eller manualer på den då jag räddade den från att slängas på jobbet, efter att "chassit" hade spruckit (lagat med silvertejp nu). Har letat på internet efter hur många mb ram den max stödjer och vilken cpu m.m. men olika sidor ger olika svar och jag vill inte lägga ut pengar i onödan på nåt som inte kommer fungera. Så fråga ett är altså: vart kan jag hitta sån information?, Det sitter en pentium III mobile cpu i på 600mhz, socket 370. Fråga 2: En snabbare cpu behöver kylas mer antar jag, så vart hittar jag ny kylning till den?
Och slutligen, vart kan jag hitta billigast reservdelar till en gammal bärbar?
Lägger till en fråga 4 här också, Klarar datorn, som är runt 4 eller kanske 5 år gammal en ny hårddisk på 80gb? Frågade på ett annat forum och fick som svar ja, men när jag googlat runt lite verkar det som att den inte klarar hårddiskar större än 30gb, vilket kommer bli jobbigt då jag redan beställt en ny hårddisk.
flyttas om det behövs till ett forum där frågorna hör hemma.
July 23, 2005
Sen kan det faktiskt vara problem med stöd för större hårddiskar på en sådan gammal laptop. Hänger mycket på vad det finns för bios också. På min gamla Compaq Armada M300 Kunde man få in en 40gb disk men vissa kunde få in en på 60 och t.o.m 80Gb med samma Bios.
Vill du ha reserv delar så är inte marknaden så stor i sverige men titta på Ebay.com så hittar du reservdelar till vilken laptop som helst.
1 Guest(s)