byte av display på mobil garanti?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
byte av display på mobil garanti?
Biffen87
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 16, 2009 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

displayn har gått sönder lite på min mobil. har nårra svarta streck. så köpte ny display på skalshop.se.
fick hem displayn ida, så mecka sönder mobilen å satte i den nya displayn.
startar mobilen å displayn e värre än min. massa färgade streck.
så sätter i min gamla displayn å det ser ut som det jorde precis innan ja tog ut den.
på hemsidan stood det:

Ingen fabriksgaranti lämnas på skal och reservdelar eftersom dessa monteras på egen hand,dock så gäller 14dgrs ångerrätt och 3-års reklamationsrätt enligt lag.
Leveranatörer som Engströms/Anovo lämnar inte garanti på reservdelar därav följer det inte med någon fabriksgaranti.
För reservdelar som monterats av oss lämnas 6 månaders garanti.

ps ingen klåppare har meckat med data sen 2004 å har aldrig haft fått nått artifact fel pga ja byttat grafikkort eller nån annan esd skada
har meckat med data sen 2004 å har aldrig haft fått nått artifact fel på grejer ellert nån annan esd skada

Ss. så min fråga kan ja reklamera skiten? för e inte ja som gjort fel. ja kan väl begära att grejerna ska fungera när man får de? hur ska ja gå tillväga. snabba svar uppskattas

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1228517
June 17, 2009 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Det där är svårt, eftersom du måste bevisa att displayen så att säga är avsedd för din mobil, har du köpt och den rekomenderas till din modell så kan du hävda att den inte fungerade så länge det inte finns någon direkt fysisk skada på den, eller om du kan återlämna den utan att det syns att du öppnat kartongen.

Det bästa i sådana hära situationer är att kolla med telefonens tillverkare om det går att fixa, annars kanske någon fixare som lagar gamla apparater kunna hjälpa dig, dom kan ofta fixa sådana saker.

Beroende på hur skärmen ska anslutas så kan det, speciellt då det är ett eletroniskt "gummmi" som sitter mellan skärmen och kretskortet krävas mycket pression och 0% fingeravtryck, annars så kan det bli problem.

Biffen87
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 271
1228580
June 18, 2009 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

e ogrinal display så inget fuffens den e avsed till min mobil å den låg bara i en öppnad esd påse.
och svårt å tro att skadan uppstått när ja montera skärmen, då ja fick sätta tillbaka min gammla display som fungera som den gjorde innan.
e 5 led lamper som dött så har 5 svarta strek över min gamla display. ja förklara ja precis hade fått den å monterat den men att den inte fungera.
men verkar som det löste sej kontakta dom å dom bad mej skicka displayn så skulle dom kolla om den var defekt såfall skickar dom en ny.
så skickat displayn ida å inväntar svar nästa vecka hoppas det går vägen bara.
men bör ju ha rätt i detta fallet. finns komponenter som kommer från fabrik som inte fungerar, å gäller det data delar så spelar det ingen roll om man själv monterar det går ju på garantin.
vilket det bör göra i detta fallet med. man skapar ju sej inget bra rykte om det e rysk roulett när man köper grejer å man inte kan reklamera det.
kan köpa att dom inte står för skiten om den går sönder längre fram men ska ju fungera när man monterat in den vilket det inte gjorde. var röda å svarta strek å såg ut som displayn va krossad. men finns ingen yttre påverkan eller något som antyder att den e defekt. aja ja återkommer med mer info om hur det går tackar så mkt för hjälpen=)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 445
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL