May 16, 2001
Jag var på den lokala microshopbutiken idag och inhandlade en AMD TBird 1.13GHz. Den var av beteckningen AVIA.
Jag har kollat på den här tabellen:
http://www.athlonoc.com/newsteppings.php och har börjat tänka om. Skulle det vara bättre att köpa en vanlig 1.1GHz eller rakt av en 1GHz?
Finns det någon som har en uppfattning om vad som vore bäst att satsa på? Jag kan ju trots allt få en processor med sämre stepping om jag har otur, men det kan ju gå bra med.
Finns det något sätt man kan fråga om de kan öppna på den lilla kartongen så att man får titta på steppingen eller får de inte göra det?
May 17, 2001
2001-06-09 21:31, skrev Daniel R:
Jag har hört tvärt om....men fakta är att dom är ungefär lika bra om man räknar hur mycket dom klarar i GENOMSNITT
Jag läste på en sida att det som spelar roll på AXIA/AVIA är serienumret. Om det börjar med en 9 klarar det inte lika höga frekvenser som en som har ett Y i början av serienumret.
May 16, 2001
2001-06-10 13:55, skrev simonize:
najs! grattis till din AYHJA .. hoppas du lyckas klocka den lite bättre än vad jag gjorde.. jag kom upp i 1587 mhz @1,85V som mest.. men då var den otroligt instabil.
Tack. Jag har nästan hoppats på att komma över 1.6GHz, men nu får jag lite missmod. Aja, jag får se, jag kan ju inte göra så mycket åt det om jag inte kommer upp i det.
Vad hade du för temperatur när du körde 1.85 Volt?
May 17, 2001
2001-06-10 14:28, skrev liket:
Vad har du för mobo? Går det inte att voltmodda?
Skulle det funka med högre om processorn var kallare? *lite newbie*
Jag har ett MSI K7T266 Pro.. Jag vågar inte voltmodda.. är inte så hajj med lödkolven ..
Det skulle säkert gå bra om processorn var kallare, jag vet faktist inte.. är ganska så newbie när det gäller hårdvara själv.. kanske nån annan lite kunnigare kan svara på den frågan? 😀 Jag tror iaf att den kan gå högre om man höjer spänningen..
March 20, 2001
2001-06-10 14:28, skrev liket:
Vad har du för mobo? Går det inte att voltmodda?
Skulle det funka med högre om processorn var kallare? *lite newbie*
Liket du ska ha samma mobo som mig va ?? ett abit kt7a-raid... dom går att voltmodda om man vill... annars var det nån här på NH som sa att tjcomputer utförde voltmodds åt en !! Vi kanske ska skicak iväg våra mobos !
1 Guest(s)