December 20, 2006
Ja nu är mitt kort på väg så nu behöver jag lite tips på vad jag skall tänka på när jag ploppar i ett radeon x1950xt istället för det gamla nvidia kortet.
Ska man avinstallera drivrutiner och sånt antar jag. Bör man ta bort kortet i enhetshanteraren?
Har ingen Windows-skiva utan har en sån där kass lösning från packard-bell där de har skapat en partition på 10 gig med windows installationen.
Ni som har varit med om detta berätta gärna vad/om något gick fel och hur man kan undvika osv osv.
MVH
December 27, 2003
se till att avinstallera allt som har med nvidia att göra
kör gärna driver cleaner också
många säger att man bör formattera och installera om windows vid byte från nvidia till ati (eller åt andra hållet) men jag har aldrig haft några problem när jag inte gjort det.
se bara till att ta bort allt
February 28, 2005
man få ju med en XP skiva, Home Edition när man får får den där datorn, så jag tog bort den där partitionen som finns och gjorde helt enkelt en helt ny och fräsch installation.
Annars så ere bara o avinstallera drivrutiner, finns väl inte mycket till de där sunkiga graffet som sitter däri, sen är det bara o trycka ditt ATi kortet och installera ATi Display Driver, sen ATi Tool.
December 20, 2006
Gilgamesh wrote: man få ju med en XP skiva, Home Edition när man får får den där datorn, så jag tog bort den där partitionen som finns och gjorde helt enkelt en helt ny och fräsch installation.
Annars så ere bara o avinstallera drivrutiner, finns väl inte mycket till de där sunkiga graffet som sitter däri, sen är det bara o trycka ditt ATi kortet och installera ATi Display Driver, sen ATi Tool.
nää...jag fick inte med någon skiva 🙁 ...men det finns ett "skapa master cd" alternativ på datorn...fast jag vet inte om det är backup eller en installationsskiva man bränner fram
November 22, 2001
Prova att bara avinstallera drivrutiner, men jag kan rekommendera att formatera.
Jag bytte nyligen från ati till nvidia och har inte orkat/haft tid formatera än, men jag har lite problem med filmer.
Prestanda vet jag inte, har bara kört WoW o det funkar.
Men nu i mellandagarna blir det en fräsch installation.
May 2, 2006
Drive Cleaner Pro är gratis och rekommenderas stark. Kör det efter du avinstallerat drivrutinerna från kontrollpanelen. Kör helst DCP i felsäkert läge.
http://downloads.guru3d.com/do.....hp?det=745
Har du ett nforce moderkort så avinstallera inte dessa, utan bara grafikdrivrutinerna.
Kör även någon register rensare, ex CCleaner (gratis).
Får du problem så är (tyvärr) det bästa att formatera och ominstallera XP, som sagt. Det kan vara svårt att få det helt rensat.
May 2, 2006
weedmate wrote: helt fantastiskt att ni orkat och tagit er tid att hjälpa en färsking i nöd. Detta forum är en enorm tillgång för såna som jag. man tackar och bockar 😀
min order skickas imorgon så nästa vecka ska det trixas & meckas
MVH
Ingen orsak. Vi har alla varit "färskingar" en gång, och att vara till hjälp för folk är ett av detta forums huvudsyften. 🙂
Ha det så kul med trixandet.
December 20, 2006
Nu har jag bytt grafikkort och aggregat. Och det fungerar 😮 .
Hade som sagt ett nvidia kort tidigare och trodde att det skulle bli enmassa strul. Men icke. Efter alla grymma tips så laddade jag ner bl.a driver cleaner och tog bort alla drivrutiner och allt.
Själva installationen gick nästintill smärtfritt också. Fick trixa lite med aggregatet då sladdarna tog emot dvd´n först. Grafikkortet trodde jag aldrig skulle få plats..vilken bjässe 😮 . Satte in det och det sitter lite på sniskan känns det som men det är intryckt till max så det trodde jag skulle vara en anledning att öppna burken och trixa ytterligare..men icke där heller. Och det är alltså min första gång jag byter aggregat och grafikkort.
Med andra ord: det funger tiptop och det är tack vare er..så ..TACKAR 😀
Nästa steg är väl att avancera framåt i överclockningsjungeln...där kommer jag nog dock gå lite försiktigare fram.
MVH//Fille
1 Guest(s)