August 19, 2001
Hur göt man för att gå mer plats på C:..
Den rää 3.19 Gb och de är bara windows på den. Men endå så är de bara 170 Mb kvar. De gör att den hackar sönder totalt ibland..
För ett par dar sen hade jag 400 meg ledigt.
Och de är inge virus på datorn de har jag kollat.
Så min fråga är altså hur man frigör plats på C: utan att formatera?
Edit: De som är kontisgt är att om jag markerar alla saker på c: så är de bara 1.61 Gb... Vad är de för fel? Kör XP
December 2, 2001
JuLmUnD wrote: Asså jag har ju inga spel på den bara windows.. Inga program heller-...
Att du har så lite platts beror nog på att din dator gör virituellt minne av din hårddisk.. Den filen som ligger och tar upp all din platts är windows växlingsfil vilken storleken kan variera på beroende på hur mkt applokationer du har på som suger minne. därför du kan ha lite olika mängder hela tiden. De du skulle kunna göra är att ställa ner den till ett begränsad storlek. Just nu står den nog på obegränsad, kör så länge de finns hårddiskplatts, jag skulle nog sätta den så du iaf får 768mb tillsammas med ditt ramminne i datorn.
December 2, 2001
Annars tycker jag 4gb är mycket för en windowspatition... Jag har oxå en avpatitionerd hårddisk på strax över 1gb, går aldeles utmärkt att köra windows på. Slipper man förlora så mkt när windows krashar med jämna mellanrum :burn:
Något du kan göra för att spara enormt med utrymme på din c drive är att skicka över växlingsfilen på den andra hårddisken. Har jag gjort, ligger på mina snabba raid hårddiskar, fungerar klockrent.
March 20, 2002
Gå in på systemegenskaperna (högerklicka på Den här datorn) Välj sedan Avanverat. Klicka på Inställningar i Prestanda fältet. Välj Avancerat igen. Längst ner på denna sidan hittar du Virtuellt minne. Här kan du bestämma storleken och vart du vill lägga den. Glöm inte bort att klicka på Aktivera när du är klar. Sedan är det bara att klicka OK hela vägen ut.
2 Guest(s)