May 23, 2005
Hej.
Anta att vi INTE ska klocka i detta skede, utan kanske om 2 år när den börjar bli "gammal"
Ska man satsa på E6300 med en sjysst och tyst fläkt eller E6400 med orginalfläkt?
Mja, E6400 med dyr fläkt är bättre. Men datorn ska användas till WoW, internet och annat simpelt.
Ska lira med 2gb 667mhz-ram och 7950GT
De flesta verkar inte märka nån vidare skillnad mellan 6300 och 6600 i just spel, utan mest i prestandamätning eller kanske tyngre 3D osv.
May 23, 2005
Jo, du har nog rätt.
Ändrade faktiskt min beställning till sambons dator, straxt efter jag skrev inlägget. Kände mig dumsnål, lite i onödan.
Nästa fråga!
Kommer hon ens märka nån skillnad om jag skrämmer upp den i säg 2.5-2.6ghz ? Inte för att det är någon vidare hög klockning för den cpu´n. MEN, stabilitet och tyst dator går låååångt före i prio än snabbhet, när den endå räcker till gott och väl
Min egen erfarenhet av klockning är sisådär måste jag säga. Min processor klarar mindre och mindre. Är nu nere på 3.6ghz från 3.8 stabilt.
April 13, 2004
WmB wrote: Min egen erfarenhet av klockning är sisådär måste jag säga. Min processor klarar mindre och mindre. Är nu nere på 3.6ghz från 3.8 stabilt.
Den nya prollen kommer att vara långt mycket snabbare än din klockade i varje fall, så det viktigaste kommer att bli/vara vilket grafikkort du har till den 😛
May 23, 2005
Jalle64 wrote: [quote=WmB]Min egen erfarenhet av klockning är sisådär måste jag säga. Min processor klarar mindre och mindre. Är nu nere på 3.6ghz från 3.8 stabilt.
Den nya prollen kommer att vara långt mycket snabbare än din klockade i varje fall, så det viktigaste kommer att bli/vara vilket grafikkort du har till den 😛
Det är sambon som ska ha den nya. Hon har nu en P4 2.0 533mhz, 768ddr och Ti200 64mb passivt! Borde bli nån skillnad
Jag köper nog en E4300 och klockar senare i vinter eller vår!
Att min inte klarar lika mycket längre beror nog på min sänkning av ljudnivå, dvs 5V på allt. Tempsen ligger normalt vid 3.6, men vid högre krävs mer Vcore, och då pallar inte agget verkar det som.
EDIT: hon kommer ha ett albatron 7950GT 256mb (jaaa, det är billigt, men måste våga prova 🙂 )
1 Guest(s)