December 8, 2005
Mera jämförelser HÄR
jag själv skulle tagit en 6400 istället för en 5000+
December 1, 2006
Jag kan inte svara för E4300... Men kollar du min sign så ser du vad jag har min E6300 i... 2.8GHz utan större problem. Och jag ska testa en bit till nu när jag har bytt kylare... 🙂
Dock så beror det ju inte enbart på processorn hur högt du kan klocka... sånt som moderkort och minnen spelar också in...
December 1, 2006
Edhunter wrote: okej jo det förstår jag, men en klockning på 1Ghz får man väll se som helt ok :D? har hört många som kommer upp i 3-3,3Ghz utan större bekymmer.
Visst är det ju helt ok med en klock på 1GHz, det innebär ju i mitt fall en ökning på 50% (alltså kör jag prollen på 150%, fast den blir ju aldrig fullbelastad så...)... 😀
Tror nog att jag ska kunna få upp den till 3.0GHz iaf... sen säger nog mina tråkiga minnen ifrån runt där någonstans misstänker jag... Så lyd ett gott råd, om du ska klocka mycket, skaffa inte PC5400-minnen... då får det vara ett riktigt bra märke i så fall, det skulle kanske kunna funka... Om jag bara begripit/tänkt på det innan jag köpte dem... 🙁
September 5, 2001
LenteP wrote: [quote=Edhunter]okej jo det förstår jag, men en klockning på 1Ghz får man väll se som helt ok :D? har hört många som kommer upp i 3-3,3Ghz utan större bekymmer.
Visst är det ju helt ok med en klock på 1GHz, det innebär ju i mitt fall en ökning på 50% (alltså kör jag prollen på 150%, fast den blir ju aldrig fullbelastad så...)... 😀
Tror nog att jag ska kunna få upp den till 3.0GHz iaf... sen säger nog mina tråkiga minnen ifrån runt där någonstans misstänker jag... Så lyd ett gott råd, om du ska klocka mycket, skaffa inte PC5400-minnen... då får det vara ett riktigt bra märke i så fall, det skulle kanske kunna funka... Om jag bara begripit/tänkt på det innan jag köpte dem... 🙁
hehe okej, sitter i samma sits här 🙂
Men jag funderar på att antingen köpa E4300 eller E6300 de tskiljer 100kr mellan dom så det är inget större så. Vilken av dom skall jag satsa på? (om ja ghar PC5400 eller PC 5300 minnen (kommer inte riktigt ihåg :)) läste nåt om att E4300 var nyare än den andre (= bättre ?) det är i min HTPC/allt i ett dator jag skall ha den och prioriterar en snabb tyst cpu, allt bättre än min Sempron i dagsläget 😀
December 1, 2006
Gilgamesh wrote: om du kör med minnen under PC6400 så skulle jag lätt valt E4300 då den har 9 i multi, MEN jag hade väntat på E4400 som kmr snart, den har hela 10 i multi, kan i princip köra med vilka skit minnen som helst så når man hög klock.
Det här låter nog som det bästa förslaget i mina öron.... 🙂
April 13, 2004
LinuC wrote: jag tycker du borde satsa på E4300 då den är bättre överklockare än både E6300 och E6400, sen är den ju billig oxå
Den är inte en bättre överklockare än 6300, men ungefär lika bra med i övrigt samma utrustning, sedan är den ju lite billigare, dock inte mycket
Det kommer ut två intressanta alternativ när som helst, och det är 4 MB cachevarianter av 6300 och 6400, 6320 och 6420 heter de, de skall dessutom ligga på samma pris som de förstnämnda, mumms 😛
September 5, 2001
Jalle64 wrote: [quote=LinuC]jag tycker du borde satsa på E4300 då den är bättre överklockare än både E6300 och E6400, sen är den ju billig oxå
Den är inte en bättre överklockare än 6300, men ungefär lika bra med i övrigt samma utrustning, sedan är den ju lite billigare, dock inte mycket
Det kommer ut två intressanta alternativ när som helst, och det är 4 MB cachevarianter av 6300 och 6400, 6320 och 6420 heter de, de skall dessutom ligga på samma pris som de förstnämnda, mumms 😛
låter fint, du vet inte när "snart" är :)?
2 Guest(s)