September 5, 2001
just det ja, så var det 🙂 kommer detta bar amärkas om jag vill klocka den eller märks det även annars?
Sedan funderar jag på en sak, det som skiljer E4X00 från ex: E6300 är de olika buss hastigheterna 800 resp. 1066MHz? va gör dessa för nytta? och blir det stor prestanda skillnad av detta?
February 12, 2003
Cachen har egentligen negativ inverkan på överklockningen, ju mer man lägger till desto mer är det som måste hänga med i högre frekvenser. Däremot använder man ju finare kisel till de dyrare processorerna (antar jag), och därför klockar de bättre. 🙂
Busshastigheten gör ingen större skillnad faktiskt, speciellt inte om du tänkt klocka, eftersom du klockar upp busshastigheten.
September 5, 2001
nu börjar E4400 komma in i lager hos återförsäljarna. Någon som kan tipsa på något prisvärt moderkort som klockar hyfsat? är inte ute efter väldigt mycket överklockning, kanske bara lite granna så inga dunderkort behövs 🙂 gärna från den här sidan:
obs, Vill ha med SATA2 men SLI är jag inte noga med.
June 6, 2006
Gilgamesh wrote: @GoesHs
Har du provat programmet TAT och belastat båda kärnorna till 100% på din E6300? 😛
Nej det programmet har jag ej provat. Men PRIME95 och "gorthos" . Minns inte exakt vad det programmet heter . Men var nånting sånt. Och det belastade båda kärnorna till max.
Körde stabilitets test i över 1 natt.
EDIT: Kom nu på namnet på ett utav programmen , Orthos var namnet 😀
2 Guest(s)