July 14, 2005
Jag har ett Gigabyte HD4870X2 som jag kör med Catalyst 9.3 och 2x 22" LCD-skärmar.
Då jag hade GeForce 9600GT kortet så var det inga större problem att utöka visningen till båda skärmarna så att även "Taskbaren" och alla program fungerade utökat, men nu så verkar det vara väldigt program specifikt.
I Irfanview måste jag slå på den funktionen men filmer i MPC blir klonade, tycker det blir rätt maffigt att se riktigt "w i d e s c r e e n" och HD filmer sträckta på båda skärmarna.
Det verkar inte spela någon roll hur overlay är inställt och funktionen för att stretcha visningen på en utökad skärm i Catalyst 9.3 som det hänvisas till i hjälp texterna finns inte ens!
Vad kan jag ha missat?
:bok:
Tacksam för svar 😕
July 14, 2005
Förstoras spelarfönstret helt , så förstoras den bara i vänstra monitorn (monitor 1) men visas samtidigt fullskärm i högra monitorn (monitor 3, enligt grafikkortet räknat) fast jag kör extended mode.
Jag har testat med MPC, MP10, PowerDVD 8 & Realplayer 11, samma sak :arg:
Kvar är väll bara Quicktime 7.x och DivX player men det kvittar antar jag.
Noterade dock att i PowerDVD 8 Ultra på... Configuration-> Video-> Advanced Video Properties-> Fliken "Dual Display Mode" var allting grått och "Don't change (use current VGA driver settings) förbockat.
Catalyst Control Center hänger sig också så fort man väljer ATI VIVO menyn!
Jag kör förståss Windows XP x64 SP2 för att jag enklast få fullt surroundljud där, det är möjligt att allt funkar i Vista men det vore att kompromissa bort många ljudfunktioner 🙄
Ännu ett välfärdsproblem
1 Guest(s)