January 21, 2002
Hej!
Har problem med att spela CD-R i min DVD-spelare (kenwood DVF-5010) som är "skyddad" mot CD-R. Hittils är det bara en sorts skivor jag lyckats spela av de jag testat. Nån som vet vad är det som avgör om en skiva går att spela i en spelare som är "skyddad"?? Och isf vet vilka märken som brukar funka. Måste ju vara nåt med skivan eftersom jag använt mig av samma program vid bränningen. Är riktigt irriterande när man bränt en skiva och den inte går att spela 🙁
mvh - Anders
January 21, 2002
hej igen
Jag har kollat på mina CD-R nu och märkt att de skivor som jag kan spela i DVD-spelaren ser lite annorlunda ut än de som inte går att spela. Efter den genomskinliga plasten i mitten kommer en tunn cirkel (ca 3 mm), denna är ljusare än skrivytan med en 'kod' skriven på sig. Sedan kommer en cirkel som är mörkare än skrivytan och uppsakttningsvis 2 mm bred. Därefter kommer skrivytan.
Mina CD-R som inte går att spela ser lite olika ut men det som skiljer gemensamt mot de skivor som går att spela är att cirkeln med kod saknas. Kan det vara denna som gör att de som går att spela. Nån som vet eller kanske tror sig veta varför jag inte kan spela alla sorts CD-R. Kan det ha nåt med cirkeln med 'kod'. All hjälp uppskattas
(Med kod menar jag bokstäver och siffror i en obegriplig ordning)
-Anders
1 Guest(s)