January 18, 2002
OK, har problem, har skrivit det här på cs.nu...
Nu e jag sur!! Min dator är på service, för att min dator inte hittar cdromen, jag har kört en recoverydiskett så att datorn blir precis som när man köpte den (OnOff, som jag köpte den åt har gjort en ny partition där filen som gör så att det blir som den var när den var ny finns på den partitionen... så man behöver ingen CD till för att göra en "recovery"). Men ändå hittar den inte cdromen. Nu, snart 2 veckor efter att jag lämnade in min dator fick vi ett brev där det stod att vi fått virus på datorn som har gjort att min cdrom inte fungerar. Och tydligen så täcker fösäkringen inte sådant. Vi köpte ju vad fan en extra försäkring för 1500 spänn, men det hjälpte tydligen inte. Och ett j**la virus skall väl inte kunna slå ut datorn så, eller hur? Är det någon som varit med om något liknande?? Help me ...
och det här i samma tråd...
Ja, ett antivirus ingick ju, men licensen har gått ut. Och så har jag skaffat ett nytt, norton antivirus 2002 gold edition tror jag det hette, men det hittade ju inte nåt skit det heller. Och det värsta av allt är ju att jag får betala nästan 900 spänn bara för att det inte täkte på försökringen, och på köpet raderar de hela min hårddisk! j**la skiiit!! Det är liksom en j**la skandal tycker jag, det är som att man får lust att skicka några nuke's nånstans...
Jag kan ju berätta lite om hur cdromen pajjade... det var så att jag hade instalreat win-xp evolution nånting (win98 följde med datorn), men det gillade jag inte pga låg fps osv. men sedan när jag skulle ta bort det så fattade jag inte hur man skulle göra. Men till slut lyckades jag komma in i en msdos prompt (1337 va? : )) och så skrev jag "format c:" ... sen när det var klart kom jag på att jag inte hade någon win98 cd. (jag var på LAN) men som tur var hade jag med min recoverydiskett som jag berättade om.. så jag körde den, och när det var klart så funkade inte min CD. den hade funkat innan. Det är så j**la konstigt... DIREKT efter avinstalation av winxp. det låter nästan som ett avtall mellan OnOff och Mircosoft.. aja...
Tack på förhand....
Jag skulle vara jättetacksamm om någon kunde hjälpa mig!! För jag är ... ledsen.. :'(
[ Detta Inlägg ändrades av: Lundgren_o den 2002-01-18 11:56 ]
October 12, 2001
Haha....dom på OnOff snackar ju bara en massa skit...dom borde ta reda på vad som är fel istället för att skylla på virus....och suga ur sina kunder pengar. Skandal!
Till ditt problem....har du provat en helt vanlig win98 boot disk? hittar datorn inte cd-rom läsaren då?
Hade du ingen annan cd-läsare som du kunde stoppa i o testa?
October 8, 2001
Kan inte vara så att det ändrats nått i bioset när du körde reovery diskett..?
kolla bioset å seo m cd romen är inaktiverad.
sen måstej ag tillägga att lita aldrig på personalen på inkompetenta ställen typ onoff, elgianten å sånt...
dom vet tamefan inte vad som snackar om...
jag bruakr fråga försäljare om saker å det dom snackar om e antingen stenålders elle ren bullshit
[ Detta Inlägg ändrades av: [Molotov] den 2002-01-21 13:12 ]
April 10, 2001
Sitter cd:n på en ensam ide kabel eller sitter den med en hdd?
Har du kollat att ide kabeln sitter i moderkortet ordentligt?
Har du lyckats micjkla med kablarna så att ide kabeln sitter "upp och ner"?
Recovery säger du, detta är en märkesdator med förbestämd konfig. så det låter som att dina enheter inte sitter så som datorbyggaren bestämt det.
Prova på bootdisk.com och se om du kan hitta något som kan hjälpa dig..
och som sagt On OFF,, fan dom borde veta bättre än att bara häva ur sig ursäkter utan att ha ordentliga fakta.
2 Guest(s)