CD-Rom borta....|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
CD-Rom borta....
Lundgren_o
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 27
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 18, 2002 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

OK, har problem, har skrivit det här på cs.nu...

Nu e jag sur!! Min dator är på service, för att min dator inte hittar cdromen, jag har kört en recoverydiskett så att datorn blir precis som när man köpte den (OnOff, som jag köpte den åt har gjort en ny partition där filen som gör så att det blir som den var när den var ny finns på den partitionen... så man behöver ingen CD till för att göra en "recovery"). Men ändå hittar den inte cdromen. Nu, snart 2 veckor efter att jag lämnade in min dator fick vi ett brev där det stod att vi fått virus på datorn som har gjort att min cdrom inte fungerar. Och tydligen så täcker fösäkringen inte sådant. Vi köpte ju vad fan en extra försäkring för 1500 spänn, men det hjälpte tydligen inte. Och ett j**la virus skall väl inte kunna slå ut datorn så, eller hur? Är det någon som varit med om något liknande?? Help me ...

och det här i samma tråd...

Ja, ett antivirus ingick ju, men licensen har gått ut. Och så har jag skaffat ett nytt, norton antivirus 2002 gold edition tror jag det hette, men det hittade ju inte nåt skit det heller. Och det värsta av allt är ju att jag får betala nästan 900 spänn bara för att det inte täkte på försökringen, och på köpet raderar de hela min hårddisk! j**la skiiit!! Det är liksom en j**la skandal tycker jag, det är som att man får lust att skicka några nuke's nånstans...

Jag kan ju berätta lite om hur cdromen pajjade... det var så att jag hade instalreat win-xp evolution nånting (win98 följde med datorn), men det gillade jag inte pga låg fps osv. men sedan när jag skulle ta bort det så fattade jag inte hur man skulle göra. Men till slut lyckades jag komma in i en msdos prompt (1337 va? : )) och så skrev jag "format c:" ... sen när det var klart kom jag på att jag inte hade någon win98 cd. (jag var på LAN) men som tur var hade jag med min recoverydiskett som jag berättade om.. så jag körde den, och när det var klart så funkade inte min CD. den hade funkat innan. Det är så j**la konstigt... DIREKT efter avinstalation av winxp. det låter nästan som ett avtall mellan OnOff och Mircosoft.. aja...

Tack på förhand....

Här är det inlägget!

Jag skulle vara jättetacksamm om någon kunde hjälpa mig!! För jag är ... ledsen.. :'(

[ Detta Inlägg ändrades av: Lundgren_o den 2002-01-18 11:56 ]

newbee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1116
134660
January 18, 2002 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror f*n att dom skyller på det enda som inte täcks i försäkringen, vad trodde du?

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
134749
January 18, 2002 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

kollat att alla kablar sitter i å att den är rätt jumpad? varför lämna in burken på service? låter dyrt...

tratten
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 123
134874
January 19, 2002 - 1:43 am
sp_Permalink sp_Print

Vilket svammel!!!!!!!!!
Det existerar inget virus som slår ut bara CD-romen, dom lurar ju dig, du kan ju fråga vad viruset heter (jag skulle vilja veta det)

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
134958
January 19, 2002 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har samma prob med min diskettstation men kommer inte ihåg när det hände eller hur det gick till.... tänker fan inte lämna in datorn 😛 ska köpa ny floppy istället

[ Detta Inlägg ändrades av: [DiP]Sphinx den 2002-01-19 14:36 ]

nILGot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 724
134969
January 19, 2002 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle ochså fråga vad viruset hette. det kan vara något fel på drivrutinerna I cd:n då funkar de inte.

maxxar
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
135249
January 20, 2002 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Haha....dom på OnOff snackar ju bara en massa skit...dom borde ta reda på vad som är fel istället för att skylla på virus....och suga ur sina kunder pengar. Skandal!

Till ditt problem....har du provat en helt vanlig win98 boot disk? hittar datorn inte cd-rom läsaren då?

Hade du ingen annan cd-läsare som du kunde stoppa i o testa?

Lundgren_o
Medlem
135282
January 20, 2002 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Nepp, den hittar inte CD-n då. Har testat allt typ. Jag e sur, och nu frågade jag vad d var för virus, men har inte fått svar än. 🙁

Lundgren_o
Medlem
135704
January 21, 2002 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Har föresten kollat sladdarna, någon som vet då?

[Molotov]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1472
135713
January 21, 2002 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte vara så att det ändrats nått i bioset när du körde reovery diskett..?

kolla bioset å seo m cd romen är inaktiverad.

sen måstej ag tillägga att lita aldrig på personalen på inkompetenta ställen typ onoff, elgianten å sånt...
dom vet tamefan inte vad som snackar om...
jag bruakr fråga försäljare om saker å det dom snackar om e antingen stenålders elle ren bullshit

[ Detta Inlägg ändrades av: [Molotov] den 2002-01-21 13:12 ]

Peter@20ghz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1920
135715
January 21, 2002 - 12:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter cd:n på en ensam ide kabel eller sitter den med en hdd?
Har du kollat att ide kabeln sitter i moderkortet ordentligt?
Har du lyckats micjkla med kablarna så att ide kabeln sitter "upp och ner"?
Recovery säger du, detta är en märkesdator med förbestämd konfig. så det låter som att dina enheter inte sitter så som datorbyggaren bestämt det.
Prova på bootdisk.com och se om du kan hitta något som kan hjälpa dig..

och som sagt On OFF,, fan dom borde veta bättre än att bara häva ur sig ursäkter utan att ha ordentliga fakta.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 489
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL