July 18, 2005
hej hej!
jag har ett litet problem, xp hittar inte min dvdspelare och dvdbrännare..
jäävligt skumt asså,
jag körde dvdspelaren och cdbrännare förut, tog ut cdbrännare, stoppade in en dvdbrännare, på samma plats, samma kablar och samma inställning där bak med dom där små piggarna..
men nu hittar inte XP någon av enheterna alls..
ngn som har en aning om va ja ska gööra?
tack på förhand
/Edvin
July 18, 2005
Delph1 wrote: Med samma inställning, menar du att den sitter likadant eller att den faktiskt är installd som samma typ av enhet?
//Andreas
jag menade liksom att den där piggen sitter i mitten av de tre sakerna där bak på dvdbrännaren, precis som det satt på cdbrännaren, tror dom där ställer in master och slave drives va? inte säker, men allting är precis samma som på cdbrännaren, men jag har istället en dvdbrännare,
varken cdn eller dvdn syns nu..
kan inte heller hitta dem när jag söker efter nya maskinvaror..
🙁 e lessen..:D
November 27, 2003
Är du säker på att det innebär samma inställning för DVDn som för CD-spelare? Det står på dom iofs, men kolla noga, för det kan variera väldigt vad som är master och vad som är slave mellan två enheter.
Kolla också så att ström och IDE-kabel sitter i ordenligt.
//Andreas
July 18, 2005
Delph1 wrote: Är du säker på att det innebär samma inställning för DVDn som för CD-spelare? Det står på dom iofs, men kolla noga, för det kan variera väldigt vad som är master och vad som är slave mellan två enheter.
Kolla också så att ström och IDE-kabel sitter i ordenligt.
//Andreas
strömen fungerar...ide-kabeln sitter så bra som jag förstår de..men jag ska kolla efter på det du sa om master o slave..naturligtvist kan det variera...men min fråga är isf varför dvdspelaren som satt där den satt förut inte går igång? underligt ?
Naturligtvis är det på det viset att slaven jumpras i mitten även på min dvd-brännare, men då krävs det naturligtvis att man jumprar den som slave också och inte som master..:D
tack för att du tvinga mig att titta till en gång extra...dumma misstag görs när jag e i närheten..:D
1 Guest(s)