August 13, 2001
Jag har idag införskaffat en Celeron 1.7 (en P4 men med mindre cache :)), men innan jag monterar den har jag en fråga:
Jag såg att det på den boxade kylaren satt en gummibit istället för kylpasta. Bör jag ta bort denna och kleta dit kylpasta istället?
Den kylpasta jag har följde med en Zalman-kylare, och är förmodligen tillverkad av Zalman.
Och, ja, jag vet att Arctic Silver är bäst, men i dagsläget har jag inte tillgång till det.
För övrigt undrar jag om någon har något att tillägga om denna processorn, den verkar ha en jävla klockningpotential. För er som inte vet vad jag talar om, se http://www.anandtech.com/cpu/s.....2&p=1.
August 13, 2001
abishai wrote: meeen varför varför varför???? celeron 1.7ghz utklassas ju av duron 1.3ghz och kostar mycket mycket mer.. :arg:
Utklassas av Duron? Om du baserar det påståendet på testet som jag länkade, så kan man lika gärna säga:
meeen varför varför varför???? p4 1.7ghz utklassas ju av duron 1.3ghz och kostar mycket mycket mer..
Iceman: Thx för svaret, det var det jag trodde 🙂
June 29, 2002
blazka wrote: [quote=abishai]meeen varför varför varför???? celeron 1.7ghz utklassas ju av duron 1.3ghz och kostar mycket mycket mer.. :arg:
Utklassas av Duron? Om du baserar det påståendet på testet som jag länkade, så kan man lika gärna säga:
meeen varför varför varför???? p4 1.7ghz utklassas ju av duron 1.3ghz och kostar mycket mycket mer..
En celeron kan väl för hela friden inte va lika bra som en P4?
skulle alllllllllldrig köpa en celeron 🙂
August 13, 2001
Skruven wrote: [quote=blazka][quote=abishai]meeen varför varför varför???? celeron 1.7ghz utklassas ju av duron 1.3ghz och kostar mycket mycket mer.. :arg:
En celeron kan väl för hela friden inte va lika bra som en P4?
skulle alllllllllldrig köpa en celeron 🙂
Som jag sa, baserar han det uttalandet på testet, så utklassar Duron 1.3 en P4 1.7. Det är nämligen så att i de tester där Duron är bättre än Celeron, är den också bättre än P4 1.7.
July 19, 2002
eeehhh ska bara säga en sak.......
min duron 800 e lika snabb som min morbrors p4 1.6Ghz i Xp.så fort jag klickar på nåt och vips en halv sekund senare e det framme..tex. Word 2000 i xp 1.5-2 sekunder...
hjälp och support 1-1.5 sekunder.....
och min kompis dator (en celeron 1Ghz) har inte en suck mot min lille kompis....nu har jag sagt mitt
och att logga in från omstart(med 4 program som körs igång vid uppstart) 3 sekunder med programmen..........
vill inte skryta men men.......
1 Guest(s)