December 19, 2000
Tja som tidigare nämdes så beror det ju helt på vad du vill ha för låda..!
Ska du ha en stor låda så en Aopen:s HX08 lr HQ08 bra lådor...annars kan jag rkommendera en låda som jag själv köpte på Komplett.se den heter Aashima ATX M600...enkel å stilren låda ... som är både billig å med mycket utrymme i lådan ...trotts att den ite är så mycket större än någon annan låda.
Vill du ha en miditower så är återdär Aopen:s miditowe:rs ett mycket bra val.
April 2, 2001
ja, stor är ju ett ganska relativt begrepp...
Själv rekomenderar jag en "Image & Shapetek EYE-910PB Purple Super FullTower 330W ATX (AMD&P4 OK)"
Då får du en rejät låda, och ett bra nätagg som är godkänt för både Athlon och P4:an!
April 12, 2001
Jag hadde funderat på att bygga en AMD1200 med alla vanliga komponenter behöver jag då verkligen en så stor låda.Mina krav är att den skall vara tystgående och vara någorlunda utbyggbar.Sedan en fråga för en som inte vet.Varför skall lådorna vara stora och är det stor skillnad på stor och liten låda.
April 2, 2001
Tompi;
Nä, det är inte så stor skillnad!
Egentligen, så är det ju mycket smidigare, på nästan alla sätt med en liten låda!
Att asa med min låda till LAN är inte speciellt kul...
Stor låda vill man ha för att kunna moddifiera den mycket, och för att få plats med allt möjligt i den!
T.ex. hade jag tänkte bygga in en frys i min dator, och då behöver man en stor låda!
Men hur många vanliga användare är det som vill ha en frys i sin dator...
2 Guest(s)