July 13, 2007
Hej igen alla.
mitt chassi är en centurion 534,i bios hittade jag nåt som heter chassis intrusion enable / disable, vad är det för nåt? den står på disable,har kollat manualen men hittade inget om det där.
om cpu fläkten i bios hittade jag 2 olika modes för fläkten : speed cruise och thermal cruise ,vilket mode är bäst för cpun det är en AMD dual core 64 x 2 5200,fläkten står nu på spedd mode.
Hoppas att nån vill hjälpa en som lär sig
Micke
June 11, 2001
Den första inställningen reglerar om den skall reagera på den knapp som eventuellt sitter i lådans dörr och lärmar om den öppnats så att innanmätet har varit tillgängligt. En form av stöldskydd alltså. Däremot så är det lätt för tjuven att återställa om du inte har något lösenord i bios, eller genom att ta bort batteriet. Resultatet är bara att bios stannar uppstarten med meddelandet att sensorn har löst ut.
Det andra alternativet verka vara om fläkten skall styras av belastning eller av temperatur. Detta gör att processorfläkten går ner i varv då den arbetar lite. Teperaturinställningen är nog att föredra.
January 7, 2006
micke45 wrote: ok. tusen tack för svaret.om det nu skulle hända gud förbjude haha om den blev stulen och jag har ett password i bios skulle det då inte funka att noll ställa bios å komma förbi passwords skyddet på så vis.
micke
Det är bara att dra ut batteriet på ditt moderkort eller kortsluta reset cmos-jumpern för at komma förbi lösenordsskyddet.
1 Guest(s)