July 18, 2001
Ge mig alla tips, erfarenheter ni har på sprayning av chassi.
Rengöring, vilken färg som är bäst, förbehandling, efterbehandling, lackering osv.
Jag ska köpa färgen på BilTema, vad kan ni erfarna sprayare rekommendera för sort?
Det är ett stort FullTower Chieftec som jag ska spraya metallic blått.
Ge mig råd! 😀
/-ChaoS-
September 2, 2001
föresten hitta nyss (5:46 PM 12/13/2001)
http://www.bit-tech.net/?page=.....#038;id=69
Väldigt fin sida med många guide's/artiklar..
March 20, 2001
Altså biltema`s färger e billiga men det betyder oxå att dom innehåller lite färg pigment vilket gör att färgen e dålig till allt förutom Svart & vitt. 🙁
P.S RoTe hälsar Gör sakerna noga från början.
Vilket jag LKC10 inte gorde 🙁 vilket resulterade i några miss färkningar sammt prickar. 🙁 D.S
August 14, 2001
jag har testat att spraya min låda och använde vanlig maskerings tejp resultatet blev faktiskt skit när tejpen på någon flummig vänster absorberade färgen i kanterna på tejpen. Så ska ni bara spraya vissa områden så använd typ förpacknings tejp. (sån som man packeterar lådor med)
Jag är ganska sugen på att spraya hele datorns insida, nätagg lådan och hd/cd hållarna med biltemas fälg färg.
March 24, 2001
Grundarbetet är vad det hela hänger på, om lådan har lite textur, vilket dom flesta lådor har så behöver man inte primer utan då gör det bra om man bara tvättar med t.ex sprit. Har man en jämn yta måste man använda primer för att färgen ska fästa ordentligt. Sedan är det bara att lacka TUNNA lager och VÄNTA den tiden det står på burken mellan varje lager. Klarlack är att föredra då det skyddar färgen otroligt bra, alla smårepor som inte går ner i färgen är det bara att "gnugga" bort med tummen. Om man lackar med flera färger, kom ihåg att börja med dom ljusa färgerna. Det är inte kul att lacka vitt på svart.
1 Guest(s)