February 28, 2005
fick mitt DFI kort igår, fixade allt och installerade XP, allt så bra änsålänge...kollade sen på DFI's hemsida att det fanns ett BIOS från April, det jag hade var från December, så jag tänkte, måste ju uppdatera.
Drog ner BIOS filen samt Winflash, eftersom jag gjort detta tidigare med mitt DFI SLI-DR så var det inte så svårt, flashningen gick rätt till och jag startade om datorn, nu börjar problemen, jag får upp ett meddelande i stil med: CHECKSUM ERROR - DEFAULTS nåt (minns inte exakt) kunde välja mellan trycka F1 (continue) eller DEL (setup), vad jag än trycker så händer inget, skärmen är bara svart.
provade cleara CMOS, hjälpte inte, drog ur batteriet (i 2 min kanske) hjälpte inte, så nu sitter jag här med min "linuxdator" helt förbannad på varför skiten strular NU!! har plockat bort datorn med batteriet uttaget samt den där röda äckliga CMOS skiten... ska se om skiten startar imorrn men är jävla tveksam..
vad är FEL? orkar inte skicka iväg skiten på RMA om det är det jag måste göra, fick skiten igår ffs :/
tack
March 10, 2003
Vetifan hur det fungerar, kolla manualen om det står något.
Med de moderkort som har funktionen skall man säkert trycka eller flytta en jumper när CDn ligger i läsaren.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)