November 15, 2002
Ska skaffa nytt chassi då jag fick ett bra pris ur det gamla...
http://www.multitronic.fi/show.....0&b=1
Va tror ni om detta?
Är chieftec chassina allmänt tysta eller?
Nätaggregatskvalitet?
Thanks!
Har även funderat på ett antec nsk 6500
//SW
December 5, 2006
Har haft flera Chieftec, ingen bra luftgenomströmning och usla nätagg till dom. Frugan har ett aluminium just nu med en c2d i och det ska väck så fort jag hittar ett Lian-Li som hon vill ha.
Ska du ha ett bra chassi, köp Lian-Li av nån sort som passar dig och sätt i ett märkesnätagg typ Seasonic, Enermax eller liknande.
gtek.net har många bra chassin, där har jag köpt mitt iaf.
Glenn
November 15, 2002
Köpte ett Antec Fusion chassi, 99.95 euro inklusive frakt! 🙂
detta är ju dock ett sk. HTPC chassi...
Passar bra eftersom jag till min nya lägenhet ändå tänkte köpa en 32" LCD och då är ju denna låda helgrymm att kombinera med.
Får skaffa en skarvsladd till 22" LCD-skärmen så kan man använda den till surfande och ordbehandling..
December 17, 2005
simpson wrote: Köpte ett Antec Fusion chassi, 99.95 euro inklusive frakt! 🙂
detta är ju dock ett sk. HTPC chassi...
Passar bra eftersom jag till min nya lägenhet ändå tänkte köpa en 32" LCD och då är ju denna låda helgrymm att kombinera med.
Får skaffa en skarvsladd till 22" LCD-skärmen så kan man använda den till surfande och ordbehandling..
Köp inte 32" ta en 42" istället, 32" känns så otroligt litet :S
sen är nog din sign lite väl lång, du kanske ska korta den liite? 😮
https://www.nordichardware.se/.....18789.html
December 14, 2005
Jag har själv ett cheftech chassi miditower som funkar utmärkt även om det inte är så snyggt. Fördelen med det är att det är delat i en inre stålram och ett yttre plasthölje. Jag har plockat isär lådan och fyllt allt tomrum i väggarna med bildämpljuds mattor. Så mitt chassi är helt ljuddämpat utan att det syns.
Sen har jag tejpat igen alla hål i chassit förutom ett in lågt i fronten och ut genom nätagget, inga chassifläktar. När jag tejpade igen alla småhål på baksidan sänktes chassitempen med 10 grader. Tidigare sögs den varma luften tillbaka in i chassit.
Så har du en dator som min 3200 oc till 3800 och oc 7800GT så duger det bra med ett hål in och ett hål ut. Inga chassifläktar och bara nätaggets 140 mm fläkt ut på 1000 rpm. Detta ger en nästan knäpptyst dator och prollen övertiger ändå inte 42 grader vid full belastning.
Så chefteck kan vara bra bara man moddar dem lite, och till sist vill jag bara säga att har du inte värdens värsta dator så undvik alla chassin med hål i sidorna för det släpper bara ut en massa ljud.
Egentligen finns det bara ett riktigt bra chassi nämligen Nexus som är skapligt enomtänkt. Antecs är bra med man kan uppnå samma resultat mycket enklare och billigare om tillverkarna visste vad de gjorde dvs luft in i botten och luft ut i toppen. Då skulle de flesta datorer kunna kylas passivt.
1 Guest(s)