August 18, 2001
Jag har ett DX-01WD chassi från chieftec och nu ska jag ha vattenkylning och då vill jag ha ett 120mm hål högst upp i lådan, i taket.
Men takplattan sitter ju fastnitad och på baksidan av chassit verkar det svårt att få fast vattenblocket eftersom det inte finns något hål så man ser baksidan av sockeln.
Chassit verkar allmänt dåligt när det gäller moddning.
Och vill gärna inte köpa nytt chassi för att få plats med vattenkylningen.
Jag har redan beställt pumpen från tyskland och resten ligger som en order på gtek.
Och jag vill veta ganska snart hur jag ska göra.
Om det är nån här som har vattenkylning och ett chieftecchassi så kan ju den personen beskriva hur den lyckades med det.
Creative GF4 Ti-4400 @ 290/660
Acer 24x12x40x
Chieftec Silver Dragon - Miditower
300W PSU
[ Detta Inlägg ändrades av: Njal den 2002-05-01 14:57 ]
May 23, 2001
Såg någon som helt enkelt hade tagit upp ett hål i "moderkortsplattan" bakom sockeln för sin vattenkylning, sen gäller det väl som med allt arbete som ska utföras, du måste ha de rätta verktygen.
Har själv ingen vattenkylning, bara logiskt tänkande 🙄 😀
Sitter själv och funderar på var och hur jag ska stoppa in mer ljudisolering i mitt Chieftech, mycket lättare att tänka åt andra
February 22, 2002
On 2002-05-01 20:24, Njal wrote:
jag borrade bort nitarna och satte dit skruv och mutter istället men hur ska man göra för att kunna bara använda skruv?
Antar att man behöver nåt dyrt verktyg?
Nope... om du har borrmaskin, som jag antar att du ha eftersom du sa att du hade borrat bort nitarna , så kan du köpa ett borr som gör gängor i metallen
1 Guest(s)