May 23, 2001
Är det någon som har bytt fläkt i denna för att få ner ljudnivån? Hjälpte det mycket och vad behövs för att göra det, behöver man löda? Funderar på att sätta in en papstfläkt.
Har precis tagit bort Deltan från Min Alpha 8045 T, det gjorde mycket men fortfarande är den rätt högljudd. Har nu 4 globalwin 80mm i lådan, 3 in/ut och 1 på Alphan. Dessa ska bytas mot 4 papst 12db och en annan tyst fläkt på alphan. Funderar på om jag ska byta nättaggsfläkten när jag ändå håller på, för att slippa beställa 2 gånger.
Tacksam för all hjälp.
Vilken kapacitet på den nya nätaggsfläkten behöver jag?
October 17, 2001
On 2001-11-11 12:40, newbee wrote:
Är det någon som har bytt fläkt i denna för att få ner ljudnivån? Hjälpte det mycket och vad behövs för att göra det, behöver man löda? Funderar på att sätta in en papstfläkt.Har precis tagit bort Deltan från Min Alpha 8045 T, det gjorde mycket men fortfarande är den rätt högljudd. Har nu 4 globalwin 80mm i lådan, 3 in/ut och 1 på Alphan. Dessa ska bytas mot 4 papst 12db och en annan tyst fläkt på alphan. Funderar på om jag ska byta nättaggsfläkten när jag ändå håller på, för att slippa beställa 2 gånger.
Tacksam för all hjälp.
Vilken kapacitet på den nya nätaggsfläkten behöver jag?
Byt du till en papst 12mm fläkt när du ändå håller på.
Det är inga problem att ha en såpass "liten" fläkt.
Det räcker med ganska lite i ett nätagg.
Gör såhär:
Öppna agget och se om fläktens kablar är fastlödade på kretskortet inne i nätagget, eller om de sitter med en vanlig kontakt.
Sitter de med en vanlig kontakt så är det bara att byta... Sitter de fastlödade, så klipp då av kablarna typ 4 cm från kretskortet, tvinna ihop dem med kablarna från den nya fläkten och sen lägger du på en liten fin dutt med tenn (avsluta med eltejp runt).
/da mann
October 17, 2001
Humm
Jag har ett Abit Kg7-raid kort med
en chieftec dragoon fulltower låda med detta 340W nätagg..
Och vart exakt på moderkortet skall man koppla in denna temperatur kontakten?..
Och hur ser den ut.
Enligt mina gissningar är den 2polig?
FÖr min dator bröötar alldeles för mycket.
October 17, 2001
September 19, 2001
On 2001-11-14 12:41, EddieX wrote:
HummJag har ett Abit Kg7-raid kort med
en chieftec dragoon fulltower låda med detta 340W nätagg..
Och vart exakt på moderkortet skall man koppla in denna temperatur kontakten?..
Och hur ser den ut.
Enligt mina gissningar är den 2polig?
FÖr min dator bröötar alldeles för mycket.
Det är en vanlig 3pins kontakt (bara två sladdar dock) och den kopplas på valfri ledig fläkt plats
September 19, 2001
On 2001-11-15 07:30, Daniel R wrote:
Dra ut 3pin saken som går från nätagg till moderkortet/digidoc:en, har du den inkopplad går fläkten i turbo mode. Koppla ur den och agget blir fläkten extremt tyst.
Ehhhh va?
Fläkten går långsammare om du har den sladden i, eftersom den då slår på funktionen med temp styrd fläkt. Är det inte så, har du något fel, eller ett grymt varmt chassi/nätagg...
November 17, 2001
Tror du på vad tillverkaren säger då?
http://www.highpowersupply.com.....0101-2.htm
"turbo mode: Insertion of this connector to the motherboard automatically kicks the power supply fan to high speed"
September 19, 2001
On 2001-11-17 19:45, Spook the Hairy wrote:
Tror du på vad tillverkaren säger då?http://www.highpowersupply.com.....0101-2.htm
"turbo mode: Insertion of this connector to the motherboard automatically kicks the power supply fan to high speed"
Hmmm... har kollat vad som står på sidan lite nogrannare nu, och det verkar som om fläkten kan slå på ett turbo läge om det skulle behövas när sladden sitter i. När jag stoppar i sladden är det exakt samma hastighet på fläkten, vilket borde betyda att det inte behövs mer kylning.
"Fan Speed Monitor" betyder ju hastighets övervakare... verkar som om vi båda hade rätt
November 17, 2001
2 Guest(s)