August 16, 2003
nu är jag lite osäker på hur du kollar vilken version du har, om du har ett moderkort från MSI så kan du köra programmet Live Update, då söker den igenom både din dator och kollar mot en server över nätet vilken version du har, och så trycker man bara på att installera om den hittar senare än vad man har.
men man ska ju ha senaste så det är kanskle lite ointeresant vilken version man har?
om du inte menar att du undrar om du har VIA eller nForce? står ju i så fall i moderkortets manual eller på tillverkarens hemsida bland annant.
uppdatera bios, finns olika metoder, den gamla metored (jobbigare men säkrare) är att man lägger in bioset på en diskett och botar med en start diskett och flashar från dos.
men det finns numera program som gör att man kan flasha från Windows, så gjorde jag senaste gången och det fungerade bra
info finns på ditt moderkorts hemsida
August 8, 2004
mesta jag ville säga är redan sagt ovanför -.-
hur du kollar versionen kan du förmodligen se vid start upp där man kan trycka på DEL för att komma in på BIOS tryck bara på pause knappen o ta dig tid kolla runt BIOS versionen borde stå någonstans 😉 när du ska uppdatera BIOS så tänk på följande: uppdatera endast om du har problem med din nuvarande BIOS version, gör du det i onödan kan följderna vara ostabilitet i systemet. Och tänk på att när du flashar o datan plötsligt inte får någon ström eller avbryts av någon anledning så är det 99% säkert att ditt BIOS inte kommer fungera och måste skicka in det för omflashning eller kan du köra den s.k HEAT-Swap som jag inte vill gå in än om du inte har fått något problem....
Instruktioner om hur du flashar och uppdateringar finns på ditt moderkorts tillverkares hemsida 😉
1 Guest(s)