September 12, 2001
Altså jag fattar inte hur telia har mage att erbjuda svenska folket en så nedrans kass tjänst som internet comhem!
Det är fullständigt omöjligt att vara uppkopplad en längre tid. Och det hjälper inte om man har connection keeper eller något annat keep alive prog. Jag har testat allt möjligt. Alla möjliga nätverks inställningar att köra ipconfig /renew varje timme men näh! Den kopplar ändå ner!
Jag kör XP på engelska och varje gång jag comhem kopplar ner är jag tvungen att gå in i kontrol panelen -> network connections -> local area connection -> support och sedan trycka på knappen repair. Sedan funkar det. Så jag undrar om det är någon som kan berätta vad denna gör och om det går att utföra denna procedur automatisk varje timme?
July 28, 2001
I snitt 3-5tim som längst ca20tim..
Har btw haft samma ip i ett halvt år nu ca, jag fattar inte varför??
Om man inte har aktivitet på datorn så kopplas nätet ner efter ca2 tim..
[ Detta Inlägg ändrades av: skruvis den 2001-10-05 19:50 ]
August 28, 2001
May 15, 2001
ADSL snabbare? Kanske 2 mbit linan ja... Men jag har snabbare uppkoppling än min polare med 512 kb/s.
Kör DownloadAccelerator och laddar väldigt sällan ner under 70-80 k/sek.
Visst låter det lite för er som sitter på 2 mbit lina llr mer, men jag är rätt nöjd ändå!
Aldrig haft problem *peppar peppar*.
September 3, 2001
Chello e ju mycket bättre än Comhem iaf...
man behöver ju inte ens koppla upp till internet varje gång man vill använda 😀
den e bara på hela tiden, och sen e de bara o trycka på explorer knappen så kommer förstasidan direkt upp! ... inge jäkla krångel med lösenord o användarnamn!!
HA HA
April 9, 2001
Mitt fungerar felfritt, jag kör webserver och lyckades ha den uppe i ca 2 veckor innan den prompt skulle ha nytt IP och inte lyckades renew'a det.
BTW; Har efter kontakt med Telia fått bekräftat att de har testat (och håller på) version 2 av ComHem, dvs testat nätet för högre hastighet. De kunde inte säga när de skulle släppa på den högre hastigheten, men de sa iaf till hösten/vintern 2001 (dvs nu snart). Hoppas!!!!!!!
BTW2; Man behöver inte logga in varje gång man kör ComHem, det gäller bara att ha något mellan öronen för att lista ut hur man ligger påkopplad hela tiden.
[ Detta Inlägg ändrades av: carnail den 2001-10-09 11:31 ]
March 20, 2001
On 2001-10-05 18:41, Nutz wrote:
Altså jag fattar inte hur telia har mage att erbjuda svenska folket en så nedrans kass tjänst som internet comhem!
Det är fullständigt omöjligt att vara uppkopplad en längre tid. Och det hjälper inte om man har connection keeper eller något annat keep alive prog. Jag har testat allt möjligt. Alla möjliga nätverks inställningar att köra ipconfig /renew varje timme men näh! Den kopplar ändå ner!
Jag kör XP på engelska och varje gång jag comhem kopplar ner är jag tvungen att gå in i kontrol panelen -> network connections -> local area connection -> support och sedan trycka på knappen repair. Sedan funkar det. Så jag undrar om det är någon som kan berätta vad denna gör och om det går att utföra denna procedur automatisk varje timme?
Hmm. Har haft Com Bort i över 1år men vilken dag som hälst så är det slut med det. 😀
Det låter som om du har en firewall eller något för Com Bort pingar dig varje h om du sitter på en FLS och varannan timme om du sitter på en ELAS om dom inte bytt detta.
Hur som helst så prata gärna med mig på ICQ har massa info som jag inte kan skriva rakt ut efter som att det är enligt Topparna på Com Bort hemliga uppgifter.
2 Guest(s)