October 28, 2004
Jag är tvungen att köra T2 på min bräda och jag undrar då om jag kan ändra någon av de andra parametrarna för att i viss mån kompensera detta.
Jag är inte överförtjust i att behöva reseta CMOS så jag tänkte fråga här först. Jag vet att hastigheten på minnena också avgör vilka latenser man kan använda.
Men om vi tar ett exempel, PC4000- minnen med HTT 250MHz och latenserna 3-4-4-8 körs i T2. Vilken/ vilka latenser skulle jag kunna ändra?
Jag tycker att det här med minnen är ganska krångligt och frågar därför. Jag vet att det finns en sticky angående minnenas funktion men den är inte lättsmält precis.
Tack
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
September 21, 2002
Första frågan: Varför kan du inte köra 1T? Brädans fel eller? Har för mig att jag hört nånting om problem med commandrate på DualSATA plankorna.
Och det är i första hand CAS man ska ändra då det ger mest prestandamässigt. Du bör kunna köra 2.0 CAS tycker jag. Testa dig fram med SPi och se vad som ger bäst resultat. A64Tweaker eller A64Info är riktigt bra tweakprogram för minnena.
ElWeed wrote:
Men om vi tar ett exempel, PC4000- minnen med HTT 250MHz och latenserna 3-4-4-8 körs i T2. Vilken/ vilka latenser skulle jag kunna ändra?
Beror på vad det är för chip på minnena. Är det TCCD så brukar dom flesta köra 2.5-3-3-6/7/8 i 1T commandrate.
2 Guest(s)