January 22, 2006
Tjenare.
Satt här lite och funderade på om det kan funka att ha cool & quiet på även fast man har clockat? Eller kommer fsb att gå tillbax till orginal när man aktiverar det?
Om inte så borde det väll kunna fungera? Jag kör min prolle i 250x10 @ orginal volt. Då borde väll multin pendla mellan 10-7 eller liknande?
och det borde ju funka? Eller blir det total knas om man aktiverar med clock på?
September 1, 2002
Som csm101 säger så är det multipliern och spänningen som påverkas och inte FSB:n.
Jag använder C&Q på min dator och det funkar perfekt för det mesta. Vid lite tyngre spel och med mycket taskswitching kan datorn ibland kännas instabil (program som krashar) men det händer inte så ofta att jag kan peka på C&Q som felkälla.
Kanske skall påpeka att jag överklockar datorn, 250mhz FSB.
January 22, 2006
Det ska då alltid bli problem...
Jag kör ju med fsb på 250 och multi på 10...
Men C&Q sitter å ändrar mellan 5 & 11... Vilket betyder att prollen går upp i 2750 MHz vilket jag tror inte är så stabilt på org volt...
Går det på ngt sätta att modda C&Q på ngtvis så den bara ändrar mellan 5 - 10 ? I windows så har den inte hängt sig än men antar att den gör det om jag kör igång ngt spel eller liknande.
March 14, 2001
Jag det tycker jag, mycket mer inställningar för olika multipliers.
Antar man måste ha det aktiverat.
1 Guest(s)