February 23, 2004
Plockade ihop en burk inatt med ett sånt nätagg och den låter som fasen. Vad kan det bero på undrar jag? Den verkar inte vara paj iaf för den fungerar normalt men har ett högt ljud (högre än min Chieftec 400W, iofs lite lägre effekt men ändå). Den här ska vara super silent och snurra med 20dBA. Fläktgallret kan väl inte höja ljudet så mycket? Någon inställning?
Denna handlar det om:
http://www.datorbutiken.com/ho.....MEXPWE-500
EDIT: agget är förresten splitt nytt
February 17, 2004
Ramon wrote: Tack för tipset! Har funderat på att byta ut fläkten, men frågan är om det är samma kontakt som i en chassiefläkt?
Tror det kan vara 2pins för nätaggsfläkten. Jag ska själv byta ut min men har inte hunnit göra det än. Kan även vara 3pins. Kontrollera först innan du köper. Finns ju extremt tysta chassifläktar på under 20 dB, som tex Noctua som ligger på 17dB.
/Dani
November 28, 2006
Samma problem här, köpte också för att det var av ett välkänt (tyst märke) och gav bra med ström men fan va det väsnas, inga andra fläktar i min dator låter så mycket som agget, inte ens fläkten på mitt grafikkort.
Blir nog svårt att lämna tillbaka då det är använt dessutom så måste jag ha ett agg.
Jag märker agget går ner i varv efter ett tag, det är ju en fröjd för örat men är det någon som har erfarenhet av att byta fläkt i ett agg? Kan tänka mig man måste lödda lite...
February 23, 2004
Jag har ringt db och de sa att jag kunde göra en returanmälan och skicka in nätagget, så skulle en tekniker avgöra om jag får återköp på den eller inte. Men om förpackningen samt nätagget inte är slitet (kartongen ser ut som ny, så även agget), med andra ord den är "säljbar i nytt skick", så skulle inte han se något problem med att få återköp då produkten ej lever upp till vad det står på förpackningen. Han kunde dock inget lova såklart, men ifall de inte återköper den så får jag tillbaks agget.
May 5, 2004
Ramon wrote: Delphi: Ahh, bra, ska ringa db så fort de har telefontid igen.
Btw, brorsan köpte ett Xilence agg som en lokal datorbutik hade hemma och den låter knappt något. Mycket tystare än Cooler Mastern... Så nu är det ljudproblemet fixat 🙂
Hahaha jag köpte ett xilance 420W till brossa, men vart dem får tyst i från vet jag inte. om du lastar agget med 50W kanske det är tyst, så fort lasten ökar och värmen så surrar det friskt.
Dessutom är det så dåligt byggt så det är nån jälva sladd eller nått som ligger o tar imot.
De säger att man får de man betalar för och ja det får man i detta fall skit 😀
November 28, 2006
Ramon wrote: Jag har ringt db och de sa att jag kunde göra en returanmälan och skicka in nätagget, så skulle en tekniker avgöra om jag får återköp på den eller inte. Men om förpackningen samt nätagget inte är slitet (kartongen ser ut som ny, så även agget), med andra ord den är "säljbar i nytt skick", så skulle inte han se något problem med att få återköp då produkten ej lever upp till vad det står på förpackningen. Han kunde dock inget lova såklart, men ifall de inte återköper den så får jag tillbaks agget.
Nice, jag har precis gjort en anmälan till dustinhome, jag sa helt enkelt att det väsnas mer än lovat och har bara 1 hdd och 1 cd-rom så så mycket watt borde den fan inte ta. Jag skrev även att lådan var intakt. I guess man får betala frakten själv...
Hör av dig och berätta hur det gick med DB
För ett sånt här oväsen kan man fan inte leva med även om man överclockat lite
February 23, 2004
EliXyR wrote: [quote=Ramon]Delphi: Ahh, bra, ska ringa db så fort de har telefontid igen.
Btw, brorsan köpte ett Xilence agg som en lokal datorbutik hade hemma och den låter knappt något. Mycket tystare än Cooler Mastern... Så nu är det ljudproblemet fixat 🙂
Hahaha jag köpte ett xilance 420W till brossa, men vart dem får tyst i från vet jag inte. om du lastar agget med 50W kanske det är tyst, så fort lasten ökar och värmen så surrar det friskt.
Dessutom är det så dåligt byggt så det är nån jälva sladd eller nått som ligger o tar imot.
De säger att man får de man betalar för och ja det får man i detta fall skit 😀
Det är möjligt att det exemplaret/modellen var skit, men den brorsan köpte (480W med 120mm fläkt) duger helt ok och den låter inte mycket, varmt är den inte heller. Visst finns det mycket bättre agg, men för de pengarna som det kostade så är det bra.
2 Guest(s)