April 25, 2007
tjena!
Skulle gärna vilja veta hur man får bäst luftflöde i en sån här burk.
ska ha ett ATI 2900xt kort i och vad jag har hört ska dom gå ganska varma så hur ska man placera fläktar och vilka fläktar är bäst? 😛
annan hårdvara:
asus p5n32-e sli
intel c2d e6700
corsair dominator pc-6400
hiper nätagg 580w
Tacksam för svar.
May 9, 2003
Kör många stora fläktar. Av vad jag kan förstå finns bara 2 platser (men detta låter lite för ett sånt stort tower så rätt mig om jag har fel) och dessa ska du köra på max om du vill ha bra luftflöde.
Jag skulle nog personligen ha inblåsfläkten så nära grafikkortet som möjligt och utblås på annat ställe.
Om du inte är kräsen med ljudnivå så borde deltafläktar fortfarande finnas men vet inte var man köper dem. Finns säkert nån mod så att du kan ha fler fläktar men vet dessvärre inte om någon sådan.
Sen kan du ju byta fläkt till grafikkortet när några passande kommer, brukar oftast verka mer på temperaturen än chassifläktar.
June 11, 2001
Har du redan chassit? Annars är 832 ännu bättre.
Men antar att en rejäl fläkt fram och en bak ger bästa prestanda.
Sedan är den platsen framför moderkortet som tar 4 fläktar upp till 140 mm. Eller att 2 av dom ersätts med en cross flow fan som blåser längs med hela vänstra sidan och sådeles tar bort värmen från grafikkortet. Denna verkar dock inte finnas på 831.
1 Guest(s)