August 29, 2004
Nu har ett av mina två Corsair minnen börjat faila.
Memtest86 ger en massa fel när man kör testet och då tänkte jag givetvis skicka in det till Corsair för att få ett nytt/utbytes modul av dom.
När jag nu väl är inne på deras sida så säger dom att jag ska skicka in båda mina minnen för att få korrekta tillbaka, men om jag gör det så sitter jag ju utan någon dator i någon vecka innan man får tillbaka dem ifrån dom. Så nu är jag väl mer nyfiken på om det går att skicka in bara ett av dom och det passar även till den gamla modulen jag har utan problem då?
Måste dom ha exakta datum för när jag köpte dom, köptes ju på datorbutiken.com och dom har ju gått i konkurs, skapas det några problem tro?
December 6, 2006
Står det att du ska skicka in båda minnena så är det bara till att skicka in båda minnena, måste väl kännas ganska onödigt om dom säger nej till att byta ut minnena om du bara skickade in ett, eller hur ?
Sedan om datorbutiken eller inte har gått i konkurs spelar ingen roll då det är tillverkaren i sig som gett ut livstidsgarantin och inte datorbutiken.
Om du nu bara måste ha datorn varför köper du inte bara ett par billiga skitminnen för någon hundralapp på Clas Ohlson / Kjell & Company eller liknande som du ändå bara kan lägga undan när minnena kommer tillbaka ?
December 6, 2006
MakubeX wrote: Nån anning om hur långt tid det brukar gå för något sådant här med corsair, om det tar lång tid eller så tills man får tillbaka dem?
Skickade in Corsairminnen för några år sedan men kommer inte ihåg hur lång tid de tog.. inte så värst lång tid, om jag minns fel.. inte mer än en månad iallafall 😛
February 12, 2003
Jag hade ett par Corsairminnen inne i över ett halvår senast. 😛
De skämdes dock tillräckligt för att kompensera mig med ett par DDR3:or, jag skickade in 4x1GB DDR1, fick 2x1GB DDR3 och 2x1GB DDR1 som jag bad om, hade säkert fått något annat om jag vågat klaga mer.
Det var nog inget normalt case, och jag hade absolut inte bråttom, mer en principsak.
1 Guest(s)