January 27, 2007
Hej
Mean machine har ett nytt Corsair H50 vattenkylaren inkommande om ett par dagar som jag kan köpa för mellan 550kr -600kr. Frågan är om jag behöver den?
Min Core i7 920 är klockat på 4ghz (24/7)
Och idla enligt, Real Temp 3.35, mellan 41 och 48 och load på 65 (bara spel)
Den är kyld med en Noctua NH U12P med två Xigmatek 120mm i en väl ventilerad HAF 922..
Vad tycka ni?
January 27, 2007
April 13, 2007
Nja.. Är det tänkt att radiatorn ska placeras vid chassits utblås? Isf borde du kunna ta bort den fläkt som sitter där, eller byta beroende på vilken som är tystast. Å så slipper du de två till processorn. För fler fläktar ger mer ljud, även om de enskilt låter lika.
Dock, många som tycker pumpen låter lite för mycket. Samma med den medföljande fläkten.
Själv kör jag med en Laing DDC med passiv trippelradiator vilket är helt tyst. Men åxå mycket dyrare.
Vill du kunna klocka högre å därför funderar på den? Vet tyvärr inte vad maxtempen är för en processor.
January 27, 2007
August 16, 2003
nu har jag inte läst om H50 så jag vet inte hur bra den är, men jag är ändå tveksam, det är ju bara en liten 120mm radiator så kylningen blir ju inte bättre än vad radiatorn kyls av, skulle teoretiskt vara så att din Noctua kylare kyler bättre.
jag hade vattenkylning tidigare, med just en ensam 120mm radiator och jag var inte imponerad av temperaturerna, sen allt underhåll och strul som kan vara med vattenkylning har gjort att jag har sagt aldrig igen (visst H50 ska vara underhållsfritt...)
January 27, 2007
Rogerpontare wrote: låter som att du ska behålla din Noctua kylare och skicka pengarna till mig istället.
Jag får liten fick pengar varje månad för sånt (data intressen) annars den plogas in till nästa månad. Så nej du kan inte tyvärr. Pengar kan gå till en tangentbord med knappbelysningen istället.
1 Guest(s)