October 21, 2005
Hej, jag har nu sålt mina 2 TwinMOS SP 512MB PC3500 BH-5 för att skaffa 2GB minne.
Jag funderar på http://www.komplett.se/k/ki.as.....w=detailed (Corsair TWINX2048-4000PT DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-4000PT CL3 DIM)
Jag undrar lite över vad "TWINX", "PT" betyder och ifall dessa klarar 260MHz? Jag kan inget om timnings men dom lär väl klockas?
Hur ställer man in satt dom kör i 250MHz?
Jag kör 10x260 nu då ifall jag köpte dom ska jag väl bara köra synkat så att dom kör i 260MHz?
Komplett Recensioner
"Minnerna är grymma. Jag har kört dem i 279Mhz @ 2.75V men det klarade inte min processor så jag fick sänka. Har haft Corsairs CMX512:or med samma hastighet och dessa är lite snabbare, och kalla. Ljumna efter 16 timmars felfri memtest! (120mm chassifläkt @ 5+ volt) Många undrar ifall man verkligen behöver 2GB... Jag tycker det för att nu har alla "smålagg" i BF2 försvunnit helt och banorna laddar MYCKET snabbare.
Positivt: + Kalla + Kalla @ 3 volt + Snabba + Snygga (lite onödig info, men men..)
Negativt: - Halv-OK timing: 3,0-4-4-5-2T"
"jag kör dessa minnen i 3-4-4-8 1T och i 256 MHZ och min multiplier X 11 = 2816 MHZ och det gör en AMD 4000+ utan problem på ett Nforce4 moderkort...nvidia har ett litet program som heter Ntune..det är skit enkelt att testa överklockningen med den och sedan föra över till bios när man är nöjd...för annars när man trimmar på lite för mycket så får man ju nollställa cmos på moderkortet...med Ntune så startar bara datan om och allt är som innan....
jag bara undrar varför den som skrivit före mej kör minnet med den timing han kör 2T ?
tack och hej bryggarn"
November 8, 2003
Öcerklockningsprestandan verkar, som andra redan har antytt, variera lite. Vissa tester på internet visar nära 0 överklockning, medan andra visar riktigt fina klocks.
Dom är ganska billiga, och KAN vara bra överklockare. Men det är väll ett hyffsat val just med tanke på priset.
2 Guest(s)