May 28, 2012
Hej,
Har lite problem med mitt nyinköpta tx650 v2, fläkten på agget snurrar bara när datorn startar upp - sedan lägger den av.
Har hört att v2:an har en fan-controller - men har testat att dra igång BF3 på Ultra på mitt 670 - då watten borde ökat markant, men fläkten är fortfarande helt "stendöd".
Vid uppstarten drar nättagg's fläkten igång rejält, 110% - sedan när Windows laddas stängs den av.
Några tips om vad jag kan göra? Eller ska jag skicka tillbaka den direkt?
Tacksam för svar!
MvH
robix
April 16, 2012
Stängs den av helt eller saktar den bara ner så mycket så du inte hör den?
Den är tydligen väldigt tyst upp till +300W och de flesta datorer drar mindre än vad man tror. Åtminstone i normalt läge.
Sen om det är välventilerat chassie så hjälper ju det med. Fläktens rpm är vad jag vet inte kopplat till antal W du använder utan temperaturen.
Bara lite tankar, jag kan ha fel 🙂
May 28, 2012
Hoggaforfan;1286587 wrote: Stängs den av helt eller saktar den bara ner så mycket så du inte hör den?
Den är tydligen väldigt tyst upp till +300W och de flesta datorer drar mindre än vad man tror. Åtminstone i normalt läge.
Sen om det är välventilerat chassie så hjälper ju det med. Fläktens rpm är vad jag vet inte kopplat till antal W du använder utan temperaturen.Bara lite tankar, jag kan ha fel 🙂
Hej!
Tack för ditt svar.
Ja, fläkten stannar totalt. Enda gången den snurrar är de första 5 sekunderna under uppstarten då den kör full rulle - sen lägger den av så att säga.
2 Guest(s)