January 10, 2005
Vet inte riktigt var jag skulle skriva tråden men detta får väll funka 🙂
Har små tittat lite på en Opteron 146 (kanske lite överklockning också) men kommer detta göra stor skillnad när jag spelar? Eller ska jag köpa nytt graffe, för jag har ju ett GeForce 6800GT, kommer detta att räcka lr ska man sattsa på nytt?
Jag kommer antagligen efter detta år spela Elder of scrolls 4: Oblivion och som de flesta vet så är ju grafiken, fysik motorn helt fabulös bra. Så frågan är vad jag ska sattsa på, cpu lr graffe
såg på xbitlabs att de hade gjort en cpu test och att FX 57an bara gav några få frames mer per sekund och att min nuvarande 3200+ räckte gott å väl, e detta sant fö isåfall så e de la graffet som ska bytas?
ursäkta om det är en osammanhängande tråd 😀
e lite trött
Mvh: Arre
August 16, 2003
det beror ju på vad det är för något man ska göra, i vissa spel så kan en processoruppgradering ge nästan 100% mer prestanda.
jag har en kompis som just har sålt sin Winchester 3500 och satt i en Venus 146 i burken istället, han kör den stabilt i 3GHz nu, han är riktit nöjd, jag tror att han har ett sådant moderkort som du har också.
jag skulle ha uppgradderat processorn då grafikkortet fortfarande anses vara kraftfullt.
April 13, 2004
Helt riktigt så vinner man inte speciellt mycket på att byta prolle om man har en någorlunda snabb prolle från början, vilka spel var det som de hade testat med i den test du angav? 😛 😕 Men du behöver väl inte köpa förrän du testat spelet , så hinner graffekorten gå lite ned i pris
January 10, 2005
Du har nog rätt Jalle64.
Och föresten tror ni att 6800gt korten kommer att sjunka nogorlunda när 7800gt varianterna kommit ut helt? (lite konstigt formulerat men jag såg i en annan tråd att nån förklarade det på sådant sätt :P)
För då kan jag ju köra 2 st 6800gt kort 😀
Här är föresten länken till CPU testen:
http://www.xbitlabs.com/articl.....ames2.html
April 13, 2004
Arre wrote: Du har nog rätt Jalle64.
Och föresten tror ni att 6800gt korten kommer att sjunka nogorlunda när 7800gt varianterna kommit ut helt? (lite konstigt formulerat men jag såg i en annan tråd att nån förklarade det på sådant sätt :P)
För då kan jag ju köra 2 st 6800gt kort 😀Här är föresten länken till CPU testen:
http://www.xbitlabs.com/articl.....ames2.html
Ja, den bekräftar vad jag antydde i mitt inlägg, och nog är det bättre att kolla vad som händer, innan man springer åstad och köper för surt "försnillade" pengar 😛
1 Guest(s)