June 25, 2006
Hejsan gott folk!
Det är så här att jag så gott som köpt ett gigaworks paket, men nu börjar jag tveka lite in i sista sekunden! Det var nämligen så att ja läste att man måste inskaffa sig en decoder för att kunna koppla in högtalarna till dvd/tv och se på film med hemmabio ljud?(vilket man inte behöver med logitechs system) Och att logitechs z550 skulle ha ett krämigare ljud?
Jag vill ha ett system som jag kan se på film men framför allt att lyssna på hög musik med mycket bas, vad rekomenderas? Och bena gärna ut lite mer om denna decoder vad den ska va bra till och om den verkligen är värd dryga tusen kronor extra!
tack på förhand 😎
Mvh Erik
Edit; Glömde säga att jag har ett audigy 2 ljudkort med mycket in och utgångar jag inte förstår vad det är , hjälper de mig att slippa en decoder? 😀
January 6, 2006
Det beror helt på hur kräsen man är. Varken Logitech eller Creative har ju bra högtalare, det mesta dränks utav basen. Något jag hellre skulle ha valt är något from Klipsch, som i all fall har funnits i högtalar branschen länge, och vet vad de gör. Men som sagt det beror helt på hur kräsen man är, vissa har inte skillnad på några billiga högtalare från ICA mot värsting högtalare från HiFi klubben.
September 3, 2001
Min egna upplevelse är att logitech har på tok för stark bas. Jag antar att det duger bra för stora vardagsrum eller nåt sånt. Men för såna rum behöver man ändå större satelliter. Så jag vet inte.
Men creative har lite tajtare bas. Det "dränker" inte ljudet lika mkt.
Ska du bara ha dem till datorn, och inte använt andra bättre högtalare förr, så blir du säkert nöjd.
Och ang förstärkaren så tror jag att den är inbyggd i subben på gigaworks. Om det är den jag tänker på iaf. Specifiera lite mer annars 😉
June 25, 2006
Kame_boy wrote:
Och ang förstärkaren så tror jag att den är inbyggd i subben på gigaworks. Om det är den jag tänker på iaf. Specifiera lite mer annars 😉
jo det stämmer att förstärkaren är inbyggt i subben.
Det är ett halvstort rum dem ska stå i, och jag vill ha ett par högtalare med rejält drag i så man kan dra på på festen 😉 Sen gillar jag när det är redigt med bas.. Så är det ett bra kap med gigaworksen?
1 Guest(s)