November 15, 2002
October 28, 2002
Gemeneman brukar uppfatta Zen som otroligt ful och klumpig. Ar du en av dom sa kan det ju vara vart att fundera over. Hur kul det ar att knoka ner en sadan i ett par tajta jeans kan diskuteras... 😉 Staplar du 3-4 nanos ar du nog uppe i ZVM's tjocklek.
Sen ar inte ZMP UMS utan MTP, du slipper darav visserligen iTunes men spelaren funkar endast under Windows XP, overforing ar nagot sloare och det ar lite joxx med att lagra datafiler.
Skarmen pa ZVM ar utdaterad, OLED med svag belysning och lag upplosning. Kameror tar bilder i 4:3 aspect och det ar inte ZVM's skarm, foto funktionen ar mer eller mindre vardelos imho.
Touchpaden pa ZVM kommer inte nara iPods clickwheel.
Valdigt trevlig grej ar dock att du kan byta ut och kopa till lostagbara batterier till ZVM.
Det ar Microdrive i ZVM och inte flash, det paverkar spelarens omtalighet och livslangd avsevart. Gor GUI lite sloare ocksa.
Du har mic och FM-radio i ZVM dock! Pa vilket annat sett ZVM skulle vara mer spelare har jag svart att forsta.
Jag ar inget fan av ljudet i iPod, jag tycker det rakt av ar ganska vardelost, men ZVM later inte battre. Dock ar ZVM's EQ mer anvandbar an iPods. ZVM har heller inte stod for nagot lossless format.
Sa lange du inte absolut behover dom dar extra 2GB sa rader jag dig a det starkaste att valja iPod nano. Jag har testat bada spelarna nooooooooooooga och vet vad jag pratar om.
Ta dig en titt pa Meizu M6 nar du anda ar igang!
1 Guest(s)