Creative zen micro photo 4Gb eller Ipod Nano 2GB?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Creative zen micro photo 4Gb eller Ipod Nano 2GB?
simpson
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 181
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 17, 2006 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick lite extra cash över och tänkte inhandla en ny mp3-spelare.

Någon som har erfarenheter av dessa två?

Skulle få en NY Ipod Nano 2gb för 100e: 890kr eller så Microphoto 4 GB för 129e: 1100kr....

Vilken skulle ni ta och varför?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1094725
November 17, 2006 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Creative zen micro photo är ju mer spelare än Nano i min mening. Du kommer dessutom undan iTunes med Zen-spelaren.

//Andreas

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
1095082
November 19, 2006 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

Gemeneman brukar uppfatta Zen som otroligt ful och klumpig. Ar du en av dom sa kan det ju vara vart att fundera over. Hur kul det ar att knoka ner en sadan i ett par tajta jeans kan diskuteras... 😉 Staplar du 3-4 nanos ar du nog uppe i ZVM's tjocklek.

Sen ar inte ZMP UMS utan MTP, du slipper darav visserligen iTunes men spelaren funkar endast under Windows XP, overforing ar nagot sloare och det ar lite joxx med att lagra datafiler.

Skarmen pa ZVM ar utdaterad, OLED med svag belysning och lag upplosning. Kameror tar bilder i 4:3 aspect och det ar inte ZVM's skarm, foto funktionen ar mer eller mindre vardelos imho.

Touchpaden pa ZVM kommer inte nara iPods clickwheel.

Valdigt trevlig grej ar dock att du kan byta ut och kopa till lostagbara batterier till ZVM.

Det ar Microdrive i ZVM och inte flash, det paverkar spelarens omtalighet och livslangd avsevart. Gor GUI lite sloare ocksa.

Du har mic och FM-radio i ZVM dock! Pa vilket annat sett ZVM skulle vara mer spelare har jag svart att forsta.

Jag ar inget fan av ljudet i iPod, jag tycker det rakt av ar ganska vardelost, men ZVM later inte battre. Dock ar ZVM's EQ mer anvandbar an iPods. ZVM har heller inte stod for nagot lossless format.

Sa lange du inte absolut behover dom dar extra 2GB sa rader jag dig a det starkaste att valja iPod nano. Jag har testat bada spelarna nooooooooooooga och vet vad jag pratar om.

Ta dig en titt pa Meizu M6 nar du anda ar igang!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 167
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL