April 13, 2007
Offline-Tjalve-;1278165 wrote: Din ända lösning är nog att rensa disken lite från skräp. Om du bara kör Windows på den, men den ändå är full så kan jag ge dig lite tips på saker du kan göra för att få upp ledig plats.
Har Windows och alla program på den. Men resten ligger på annan disk. Tar tacksamt emot tips!
November 21, 2011
Offlineemokid;1278183 wrote: Har Windows och alla program på den. Men resten ligger på annan disk. Tar tacksamt emot tips!
Vill du så kan du flytta hela användarmappen (C:Users) (användare, dokument, appdata m.m.) till en hårddisk. Lifehacker har skrivit en OK guide.
Vill du bara flytta på 'Mina dokument' så är det lite enklare. Högerklicka på Mina Dokument och gör resten här:
Vet inte om det är rekommenderat, men om man vill kan man stänga av pagefilen (växlingsfilen) också. Och Superfetch (tror det är avaktiverat som standard).
January 9, 2004
Offlinerrobins tips är väldigt bra, men jag skulle inte rekomendera att stänga av pagefile. Windiows är designat att använda den så det skulle jag inte rekomendera.
Först o främst så är det ju bäst om du inte installera programmen alls på SSDn. Flytta gäran något stort program som tar mycket plats.
Annars kan du stänga av funktionen som gör att Windows skapar återställningspunkter.
Kolla i egenskaper för system under fliken "systemskydd". Där kan du trycka på konfigurera och välja att slå av och ta bort nuvarande återställningspunkter.
April 13, 2007
OfflineTack! Men, bestämde mig för att inte göra något av det.
Däremot.., så stängde jag av viloläget, hibernate. Eller, det var ju redan avstängt, men såg att filen ändå finns kvar å tar plats. Så jag tog bort den genom att i Kommandotolken skriva: powercfg.exe -h off
Plötsligt hade ledigt utrymme ökat med 12GB! 😀
March 14, 2001
OfflineDet har ju kommit en ny firmware för m4 för dagar sedan, frågan är ju hur mycket uppdateringen påverkar, speciellt punkt två:
- Improved compatibility with certain SAS expanders and peripheral RAID cards.
- Improved throughput stability under extremely heavy workloads.
- Improved data protection in the event of unexpected, asynchronous power loss.
January 9, 2004
OfflineSnorch;1278661 wrote: Det har ju kommit en ny firmware för m4 för dagar sedan, frågan är ju hur mycket uppdateringen påverkar, speciellt punkt två:
- Improved compatibility with certain SAS expanders and peripheral RAID cards.
- Improved throughput stability under extremely heavy workloads.
- Improved data protection in the event of unexpected, asynchronous power loss.
Intressant. Det andra tyder ju lite på att de försökt göra nått den dåliga GC prestanan som vi såg i mina tester. Finns det intresse att göra om testet tro?
March 14, 2001
OfflineJa det tycker jag nog, om inte bara för att jämföra versionerna för att se om det finns något att hämta.
Har själv en m4, men den sitter för närvarande i en dator med äldre SATA 3Gb/s så den maxar vid runt 200MB/s. Men den kommer nog flyttas till lite nya saker snart.
1 Guest(s)

Log In